اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس خبر داد

آغاز عملیات اجرایی سد شهید پستی در سال آینده

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: سال آینده با قول مساعد وزیر نیرو شاهد آغاز عملیات احداث سد شهید پستی در جنوب استان اردبیل می‌شویم.

آغاز عملیات اجرایی سد شهید پستی در سال آینده

جلیل جعفری‌بنه خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: طی جلسه چندین ساعته که با وزیر نیرو داشتیم پیرامون تأمین اعتبار لازم برای تکمیل ساختمان سدهای گیوی، بفراجرد و همچنین شبکه پایاب این سدها به توافقاتی رسیدیم.

وی تصریح کرد: مهمترین اقدام این جلسه توافقاتی بود که در مورد سد شهید ابراهیم پستی هشتجین صورت گرفت و قرار شد مطالعات فاز دو آن در تیرماه سال 93، اخذ 215 آن و دریافت ردیف اعتبار برای آغاز عملیات اجرایی آن با حمایت‌های ویژه وزیر به نتیجه برسد.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: مهار آب‌های موجود در جنوب استان از طریق احداث سدهای معیشتی و سدهای بزرگ می‌تواند تأثیر بسزایی در عمران و آبادانی و اشتغالزایی برای مردم جویای کار شهرستان‌های جنوب استان فراهم آورد.

جعفری‌بنه خلخال اضافه کرد: علی‌رغم گلایه‌های مردم و بنده در مورد روند کند اجرایی سدهای کیوی و بفراجرد خوشبختانه از 9 سد دیگر در حال مطالعه، مطالعات فاز اول شش سد هشتجین، نیاخرم، اندبیل، سنگ‌آباد، زرج‌آباد و زاویه کرد با جذب اعتبار لازم طی دو سال اخیر انجام گرفته و مطالعات فاز دوم، سه سد از این شش سد در مرحله نهایی شدن و سه سد دیگر تا 20 درصد پیشرفت است و مطالعات فاز یک سدهای مجره، نیلق و مرشت تا 50 درصد انجام یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تکمیل ساختمان سد و شبکه آبیاری و آبرسانی دو سد گیوی و بفراجرد مهمترین اولویت‌های ما در این زمینه است که علی‌رغم جذب اعتبار 20 میلیاردی در سال 91 و 12 میلیاردی سال 92، جهت تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن به اعتبارات زیادی نیاز داریم و نظر مساعد وزیر نیرو تسریع در این امر بود.

جعفری‌بنه خلخال یادآور شد: از همین طریق به اطلاع مردم عزیز برسانم که میزان پیشرفت ساختمان سد کوثر 82 درصد و شبکه آبیاری آن 12 درصد و میزان پیشرفت سد بفراجرد 61 درصد و شبکه آبرسانی به شهر خلخال در حدود 10 درصد است و این در حالی بود که قبل از جذب اعتبارات فوق شبکه آبرسانی و پایاب شروع نشده بود و میزان پیشرفت فیزیکی سد گیوی 50 درصد و سد بفراجرد کمتر از 30 درصد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه تلاش شد در اواخر سال گذشته جنوب استان به عنوان پایلوت آبخیزداری استان انتخاب شود، انتظار این است که مسئولان به ویژه وزیر و استاندار در احداث و توسعه سدهای معیشتی با هدف تأمین آب کشاورزی و نیز پرورش آبزیان اقدام کنند.

رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری مجلس در ادامه گفت: احداث سدهای معیشتی، احداث راه بین مزارع و نیز حل مشکلات کشاورزان و روستاییان با منابع طبیعی از دغدغه‌های مهم روستاییان است که در نطق‌ها، تذکرات و جلساتی که با وزرا داشته و خواهم داشت همواره مد نظر بنده بود.

وی افزود: چند روز قبل هم بازرسانی از وزارت جهاد کشاورزی بدین منظور به منطقه آوردیم تا با بررسی‌های لازم در این زمینه که اگر مشکل از قوانین و مقررات است در اصلاح آن تلاش کنند و یا اگر مشکل از نوع تفسیر و برخورد مسئولان در سال‌های قبل بوده با اصلاح رویه از روستاییان و کشاورزان به عنوان اصلی‌ترین قطب تولید در کشور حمایت شود و زمین‌هایی که مورد اختلاف کشاورزان و منابع طبیعی است و سال‌ها روستاییان و زارعان در آباد نگه داشتن آن و کمک به تولید و اشتغال تلاش کرده‌اند و زمین آبا و اجدادی آنهاست بدون دغدغه و نگرانی در اختیارشان باشد.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول