اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج خواستار شد

لزوم نظارت جدی منابع طبیعی بر وضعیت اراضی واگذار شده

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج گفت: دیده می‌شود که برخی از اراضی واگذار شده برای اجرای طرح‌ها در مسیری دیگر قرار می‌گیرند که این خود نوعی انحراف در استفاده از بیت‌المال است.

لزوم نظارت جدی منابع طبیعی بر وضعیت اراضی واگذار شده

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مختار کوشا ظهر امروز در دیدار کارکنان و مسئولان دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی‌فقیه در این استان در خصوص برخی انحرافات در مسیر اجرای طرح‌های واگذاری توسط منابع طبیعی اظهار کرد: در وهله نخست بازرسی باید وارد قضیه شود که تاکنون هم اقدامات خوبی در استان از سوی این دستگاه انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تصریح کرد: اشکال کار در این است که در صدور مجوزها مشکل داریم چرا که باید پیشینه‌ها را به خوبی مورد بررسی قرار داد.

این مسئول ارشد قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد اولین ناظر قبل از اداره‌کل بازرسی برای جلوگیری از چنین جابجایی‌های غیر قانونی در اراضی واگذار شده را کمیسیون نظارتی در خود اداره‌کل منابع طبیعی ذکر کرد و افزود: در بازرسی‌هایی که انجام شده دیده‌ایم یک طرح به جای این که در یک زمین مشخص انجام شد در جایی دیگر انجام و یا این‌که طرحی به صورت جسته و گریخته اجرا شده که این گونه اقدامات منفعت‌طلبانه به بیت‌المال ضربه می‌زند.

وی سهل‌انگاری در بازرسی‌ها از سوی مسئولان را قابل اغماض ندانست و گفت: این‌جا دیگر بحث بیت‌المال و توسعه استان مطرح است چرا که این منابع باید به نحو صحیح در راستای توسعه و پیشرفت استان مورد استفاده قرار بگیرد.

وی نظارت بعد از واگذاری اراضی از سوی منابع طبیعی را ضروری و لازم دانست و گفت: اگر نظارت‌ها به درستی اعمال شود شاهد این‌گونه جابجایی‌ در طرح‌ها و عدم اجرای آن‌ها و سرانجام انحراف در مسیر اجرا نخواهیم بود.

انتهای پیام/2571/صا20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول