اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

لاله‌های بویین زهرا چراغ راه مردم ولایت‌مدار

شهیدانی که به لاله‌های سرخ شهرستان بویین زهرا معروف هستند، چراغ راه مردم ولایت‌مدار این خطه از ایران عزیز هستند.

لاله‌های بویین زهرا چراغ راه مردم ولایت‌مدار

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، ارج نهادن به مقام شهید و شهادت وظیفه و رسالتی سنگین نه مخصوص مجموعه بنیاد و شهید و امور ایثارگران بلکه سرلوحه کار و فعالیت کارگزاران و خدمتگزاران انقلاب اسلامی است.

بنابر فرموده مقام معظم رهبری شهدا همواره چشم و چراغ ملت و مروج فرهنگ و ایثار دوران دفاع مقدس برای نسل حاضر جامعه اسلامی هستند.

شهرستان بویین زهرا در ایام سراسر حماسه خون و آتش جنگ تحمیلی با تقدیم بیش از 500 لاله سرخ شهید وفاداری به آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلام را در قطعه‌ای کوچک از اقیانوس حماسه ملت به رخ کشید.

خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان شهرستان بویین زهرا در ایام پس از پایان دفاع مقدس همواره مایه فخر و موهبت مردم ولایت مدار این شهرستان بوده که مسئولان نیز باید قدر این نعمات را بدانند.

حجت الاسلام محمدهمایون زرینه در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه خدمات به خانواده‌های شهدا افتخاری برای مسئولان است، اظهار داشت: تلاش برای رساندن خدمت و برکات نظام اسلام به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران وظیفه‌ای خطیر بر دوش آحاد مسئولان و خدمتگزاران است.

امام جمعه شهر بویین زهرا با بیان اینکه شهدا و ایثارگران با جانفشانی در مسیر دفاع از کشور اقتدار و آبروی نظام اسلامی را به رخ جهانیان کشانیدند، ابراز داشت: حضور  چشمگیر ایثارگران در جبهه‌های حق علیه باطل نور ایمان و اعتقاد راسخ به انقلاب اسلامی را آشکار می‌کرد که امروز با تبعیت از ولایت باید در مسیر تحقق شعارهای انقلاب اسلامی گام برداریم.

زرینه با تقدیر از فعالیت‌های بنیاد شهید بویین زهرا در تجلیل از خانواده‌های شهدا عنوان کرد: پاسداشت و حفظ سیره و منش شهدا وظیفه ای خطیر و رسالتی معنوی است که مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران عهده دار این تکلیف شده است.

امام جمعه شهر بویین زهرا با تأکید بر ضرورت اهتمام جدی مسئولان به حضور و سرکشی از خانواده‌های شهدا ابراز داشت: همچنین مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران با افزایش حمایت‌های عاطفی و بسترسازی باید به منظور ارج نهادن به مقام شهید و شهادت گام برداشته و تلاش کنند.

زرینه با اشاره به جایگاه شهدا در دنیای آخرت ابراز داشت: مقام شفاعت شهدا تنها مقامی است که خداوند متعال تنها به صالح‌ترین و باتقوا ترین انسان‌ها داد و شهدا با جانفشانی در مسیر رضای الهی به این جایگاه رفیع دست پیدا می‌کنند.

گرامیداشت یاد و خاطره سرفرازی‌های فرزندان در خون غلتیده شهرستان بویین زهرا در طول ایام سال به مناسبت‌های ملی و مذهبی نشانی از بلند همتی و اراده‌های ایثارگونه شهروندان این شهرستان حکایت دارد.

نادر نصیری در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین پیرامون انگیزه تشکیل بنیاد شهید در دوران پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: این نهاد با انگیزه رسیدگی به شهدا و مجروحان شکل گرفت که البته پس از گذشت چند سال از دوران سراسر نور دفاع مقدس نیز وظیفه پاسداشت ارزش‌های انقلابی را برعهده گرفته است.

مدیرکل بنیاد و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه نهاد بنیاد شهید با فرمان امام‌ راحل در اواخر سال 67 به بنیاد مستضعفان تغییر یافت، تصریح کرد: این امر با این منظور صورت گرفت تا از منابع این بنیاد برای خدمت به خانواده‌های شهدا بیشتر بهره‌گیری شده و نهضت خدمت‌رسانی نیز تداوم یابد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: پس از دوران جنگ تحمیلی و بازگشت آزادگان نیز ستاد آزادگان شکل گرفت و بنیاد جانبازان نیز برای خدمات بیشتر به جانبازان تشکیل شد.

نصیری ابراز داشت: به‌ منظور تمرکز رویه در انجام وظایف مسئولان سه بنیاد جانبازان، آزادگان و نیز بنیاد شهید پس از چند سال از محضر رهبری فرزانه انقلاب اسلامی ادغام سه بنیاد را برای تمرکز رویه در انجام وظایف استمداد کردند که نهایتاً مورد موافقت معظم‌له قرار گرفت و از اواخر سال 83 طرح تجمیع سه بنیاد در استان‌ها به انجام رسید و سه بنیاد مذکور در قالب بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمت خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز قرار گرفتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بویین زهرا نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین مجموع جمعیت ایثارگران این شهرستان را یک هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: 300 خانواده شهید و 700 جانباز زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بویین زهرا قرار دارند.

این مسئول عنوان کرد: 63 دانش آموز، 24 دانشجوی کارشناسی ارشد و 20 دانشجوی کاردانی زیر پوشش بنیاد شهید هستند و تحصیل برای این اقشار رایگان بوده و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد نیز از مزایای بنیاد شهید بهره‌مند می‌شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بویین زهرا با اشاره به اجرای طرح فرهنگ اعلام در بین 300 جانباز بالای 25 درصد زیر پوشش این شهرستان که با هدف جمع‌آوری خاطرات آنان صورت گرفت، ابراز داشت: 200 نفر از جانبازان و ایثارگران شهرستان بویین زهرا در طول سال گذشته به اردوی زیارتی سیاحتی مشهد مقدس و قم اعزام شدند.

اینانلو ادامه داد: طرح پایش سلامت 150 نفر از والدین شهدای شهرستان بویین زهرا نیز با حضور یکی از پزشکان به انجام رسید و 80 درصد دیدارهای صورت گرفته این شهرستان روستایی و 20 درصد شهری بوده است و مجموع نهایی دیدارهای خانواده‌های شهدا نیز 850 دیدار بوده است.

وی ابراز داشت: طی سال گذشته 400 دیدار همراه مدیرکل و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و 450 دیدار نیز توسط کارکنان بنیاد شهید شهرستان صورت گرفته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بویین زهرا با اشاره به برگزاری مراسم تکریم مادران و همسران شهدای بالای 50 درصد و همایش بهداشت و روان سال گذشته ویژه والدین شهدا ابراز داشت: 24 وام اشتغال با مجموع 240 میلیون تومان در سال گذشته پرداخت شد.

تداوم خدمت و سرکشی از خاندان معزز شاهد و ایثارگر شهرستان بویین زهرا نوید رضایت‌مندی این قشر دلداده به نظام اسلامی را مهیا می‌کند؛ از این رو بی‌تردید خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در سینه‌های پرسوز یادواره‌هایی از فرزندان کربلایی خویش را داشته و آتش عشق به ولایت شعله‌ای فروزان در دل‌های آنان است.

انتهای پیام/77005/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول