اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرخو در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مسئولان ری تاکید کرد

تاکید بر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی/2000 اتوبوس ناوگان در تهران فرسوده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر نوسازی ناوگان نوسازی گفت: در حال حاضر 2 هزار اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده است که بخشی از آن در حمل و نقل عمومی ری است.

تاکید بر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی/2000 اتوبوس ناوگان در تهران فرسوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محسن سرخو چهارشنبه‌شب در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر تهران با معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه ری و مسئولان ارشد این شهرستان با تبریک انتصاب هدایت‌الله جمالی‌پور به‌عنوان فرماندار ویژه ری ابراز امیدواری کرد انتصاب ایشان و همچنین منصور کتانباف به‌عنوان شهردار منطقه 20 منشأ خیر و برکت در منطقه باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برنامه‌های اساسی در دست اقدام در این شورا گفت: خوشبختانه برنامه پنج‌ساله 92 تا 97 در حال تدوین است و همچنین بودجه 93 نیز در دستور کار شورا قرار دارد که در آینده نزدیک تدوین آن به پایان می‌رسد.

وی در ادامه بر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر 2 هزار اتوبوس از 4 هزار و 700 اتوبوس فعال در حوزه ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است که بخشی از این رقم مربوط به ری است.

سرخو افزود: امید است با مساعد کمیسیون‌های مرتبط با این موضوع اعتبارات قابل توجهی در راستای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی صورت پذیرد و برنامه‌های دقیق‌تری در راستای بازسازی اتوبوسرانی و تاکسیرانی در برنامه پنجم دیده شود.

عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران با تاکید بر تعامل هرچه بیشتر فرمانداری و شهرداری گفت: در حال حاضر یکی از سه گسل خطرناک تهران در ری قرار دارد و یکی از دلایل دیگری که خطر زمین‌لرزه در این منطقه را بیشتر می‌کند ساختار ماسه‌ای زمین‌های این منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه ساختار زمین این منطقه از جنس سواحل دریای خزر است، عنوان کرد: ساختار زمین این منطقه به شکلی است که اگر بناهای آن در برابر زلزله مقاوم‌سازی شده باشد نیز در هنگام وقوع زلزله آسیب‌پذیر است.

ضرورت تشکیل کارگروه تخصصی در راستای فراهم کردن زیرساخت‌های ایستایی در برابر زلزله

سرخو با اشاره به جنس زمین ری بر ضرورت تشکیل کارگروه تخصصی در راستای فراهم کردن زمینه بالابردن ایستایی املاک در این منطقه گفت: تشکیل کارگروه تخصصی با همکاری دانشگاه‌های توانمند در این راستا از جمله دانشگاه امیرکبیر و ... در مورد زلزله و سازه‌هایی که در ری ایجاد می‌شود، ضروری است.

عضو شورای شهر تهران افزود: این کارگروه در گام نخست باید اقداماتی در راستای سازه‌های اماکن عمومی، مدارس و ... داشته باشد و به‌ تدریج در ساختار کلی شهرستان مورد استفاده قرار بگیرد.

209 هکتار ری در برابر زلزله آسیب‌پذیر است

سرخو با تاکید بر نوسازی بافت‌های فرسوده تصریح کرد: نوسازی بافت‌های فرسوده به‌ویژه در مناطقی که زمین آن از جنس ریزدانه‌های نفوذناپذیر است باید در اولویت قرار بگیرد و با تدابیر شهرداری در قالب طرح تفصیلی این مناطق دیده شود و با بهره‌گیری از سیستم بانکی و دولت فرماندار ری در راستای جذب کمک دولت در این زمینه تلاش کند چراکه با وجود یک گسل بزرگ در ری نباید از بافت‌های فرسوده این منطقه با وسعت 209 هکتار گذشت.

به گزارش فارس؛ نشست مشترک اعضای شورای اسلامی تهران، ری و تجریش با معاون استاندار تهران و مسئولان فرمانداری ویژه ری با حضور احمد مسجد جامعی، مجتبی شاکری، پرویز سروری، علیرضا دبیر، مسعود سلطانی‌فر، محمد سالاری،‌ احمد حکیمی‌پور، اسماعیل دوستی، ولی‌الله شجاع پوریان، ابوالفضل قناعتی، اله راستگو، محسن سرخو،‌ احمد دنیامالی،‌ غلامرضا انصاری و محمدعلی تندگویان رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، هدایت‌الله جمالی‌پور معاون استاندار تهران، دادستان شهرستان ری،‌ نعمت‌الله طباطبایی، حسین کاغذلو و امیر محبی معاونان فرماندار ویژه شهرستان ری و کریم رئوف، خدادادی و تقوی بخشداران شهرستان و اصحاب رسانه جنوب تهران در سالن خدمت فرمانداری ویژه ری برگزار شد.

انتهای پیام/2462/ل/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول