اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سقف بی‌مهری مانع چرخ کارآفرینی بویین زهرا

کارآفرینی جوانان شهرستان بویین زهرا در هاله‌ای از بی مهری قرار دارد تا جایی که کارآفرینی را تهدید کرده و در مسیر نزول قرار می‌دهد.

سقف بی‌مهری مانع چرخ کارآفرینی بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از ارکان مهارت آموزی در بین بسیاری از مشاغل و هنرهای دیگر مورد اهتمام و توجه است.

تحصیل دانش آموزان و دانشجویان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای علاوه بر کمک به رشد اقتصادی اصل مهارت و کارآفرینی را زنده و پویاتر جلوه می‌دهد.

قرار گرفتن شهرستان بویین زهرا در میان قطب‌های صنعت و کشاورزی استان قزوین زمینه‌ای مناسب برای اشتغال پایدار افراد جویای کار به وی‍ژه جوانان مهیا کرده است.

بر این اساس شهرستان بویین زهرا در حال حاضر با دارا بودن دانشگاه عالی فنی و مهندسی در مسیر تقویت و آموزش‌های فنی گام‌های اثرگذاری برداشته است.

روند صعودی و شتاب وی‍ژه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان بویین زهرا از عزم و اراده‌های قوی برای جهش اقتصادی این شهرستان حکایت دارد.

گذری بر فعالیت‌های صورت گرفته صنعتی و فنی شهرستان بویین زهرا از تأثیرگذاری و الگوپذیری کارآفرینی حکایت دارد.

فرماندار بویین زهرا نیز در این خصوص در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به ضرورت‌های موجود برای تقویت فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: با توجه به رویکرد شهرستان بویین زهرا در حوزه‌های صنعتی نیاز است تا مسئولان با ایجاد بسترهای لازم زمینه را برای ارتقای این مهم فراهم کنند.

احد احمدی با اشاره به جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تأمین بسیاری از نیازها ابراز داشت: از همین رو شهرستان بویین زهرا با دارا بودن دانشگاه فنی و مهندسی و تحصیل دانشجویان سهم مهمی در راستای اشاعه فرهنگ حرفه و فن دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه جایگاه آموزش‌های فنی در زندگی امروز بسیار فراوان است، ابراز داشت:  آشنایی اقشار جوانان با این آموزش‌ها سهم مهمی در پیشبرد اهداف به سوی توسعه و ارتقای صنعتی داشته و مهم است.

فرماندار شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه تلاش برای احیای مهارت و کارآفرینی بسیار ضروری است، عنوان کرد: از همین رو ستادها، نشست‌ها و جلسات مدونی به منظور توسعه مهارت و کارآفرینی در شهرستان بویین زهرا ایجاد شده است.

احمدی با تأکید بر اینکه توسعه و آموزش مهارت باید متناسب با درک و اندیشه جوانان صورت گیرد، ابراز داشت: لزوم تخصیص اعتبارات برای این منظور مهم و وی‍ژه شمرده می‌شود.

فرماندار شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه کارآفرینی در معنای کلی شامل ایجاد اشتغال خانگی می‌شود، عنوان کرد: متأسفانه عدم حمایت‌های کافی از بخش‌های اشتغال خانگی از گسترش این امر جلوگیری کرده است.

این مسئول با بیان اینکه شهرستان بویین زهرا با دارا بودن نواحی صنعتی بخش مهمی از فضای کسب و کار استان قزوین را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: این انتظار می‌رود تا مسئولان شهرستان نسبت به پیگیری امور و درخواست‌های دانشجویان و هنرجویان فنی و حرفه ای بیشتر توجه کنند.

یکی از اساتید دانشگاه نیز به ضرورت به کارگیری ظرفیت‌های درون شهرستانی برای ترسیم افق چشم‌انداز مهارت و کارآفرینی اشاره کرد و افزود: بی تردید این مهم با انگیزه و امید روزافزون از ناحیه جوانان و هنرجویان رقم خوره و مسئولان نیز در کنار این مهم باید کمک حال هنرجویان فنی و حرفه ای باشند.

 

احمد افروز به تأثیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای میان جوانان اشاره کرد و افزود: آموزش‌های فنی و حرفه نه تنها برای اقشار خاص بلکه برای عمومی علاقه‌مندان نیز صاحب توجه است و با این تفکر می‌توان زمینه تقویت و گسترش فرهنگ کارآفرینی را مهیا کرد.

فرماندار شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه توجه به اشتغال در دوره کنونی بسیار اهمیت دار است، ابراز داشت: اگر اشتغال در جامعه جریان نداشته باشد بی‌تردید اصل تحرک اقتصادی نیز بی ثمر بوده و اقتصاد سالم از مسیر اشتغال می‌گذرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه باید زمینه را برای جذب و شناسایی عناصر برتر و خلاق کارآفرین در شهرستان بویین زهرا مهیا کرد، بیان کرد: هنر صحیح و مهم در ایجاد اشتغال بدون دریافت کمترین حمایت‌های اعتباری و تسهیلاتی است.

فرماندار شهرستان بویین زهرا ادامه داد: همچنین چارچوب‌های خاص برای گسترش مراکز فنی و حرفه‌ای در شهرستان بویین زهرا تعریف شده است و این امید می‌رود تا در آینده شاهد این امر باشیم.

سید محمد حسینی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا آموزش عالی و فنی و حرفه‌ای را تقاضا محور خواند و گفت: با توجه به این مهم مقصد فنی و حرفه‌ای در این است تا کارآموزان با بازار کار و تولید آشنا و زمینه اشتغال آنان فراهم شود.

این مسئول به ضرورت تقویت و گسترش فرهنگ کارآفرینی در استان قزوین پرداخت و تصریح کرد: آنچه مورد توجه است اتخاذ حمایت‌های ویژه و رفع موانع در مسیر رشد است که به صنعت و کارآفرینی استان کمک شایانی می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین اضافه کرد: امید می‌رود بتوان تا پایان سال‌ جاری از ظرفیت‌های استان قزوین برای توسعه و رونق مهارت کارآفرینی استفاده کرد.

حسینی اظهار داشت: برگزاری مسابقات و همایش‌های مختلف برای فرهنگ‌سازی در حوزه مهارت و کار از اهمیت بالایی برخوردار است که این مهم باید مورد توجه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان قرار گیرد.

وی افزود: تلاش مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای برای ارتقای دانش و تخصص بسیار اهمیت‌دار است که تاکنون توجه چندانی به آن صورت نگرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین بیان کرد: مربیان باید در قالب استاندارد آموزش‌های خویش را با جدیت ادامه دهند و متقاضیان را به مهارت و تخصص در رشته‌های مورد تقاضا مجهز کنند.

حسینی با تأکید بر تلاش برای ترویج فرهنگ مهارت در جامعه خاطرنشان کرد: ارتقای این فرهنگ موجب گسترش کارآفرینی و اشاعه فرهنگ کار و تعاون می‌شود که بسیار مورد اهمیت است.

ظرفیت های مهم و تأثیرگذار شهرستان بویین زهرا با توجه به جهش شاخص‌های تولید و صنعت این شهرستان نیازمند کارشناسی و دقت نظر است.

چنانچه در حال حاضر با توجه به اهمیت مهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به منظور تقویت کارآفرینی این اصل در شهرستان بویین زهرا باید مورد حمایت و تقویت جدی تر قرار گرفته و مسئولان زمینه‌های مناسب‌تری را برای آن بسترسازی کنند.

همچنین در حال حاضر معضلات و موانع مهم برای توسعه فنی و حرفه‌ای شهرستان بویین زهرا از کمبود اعتبار تا بی‌مهری برای ارایه تسهیلات چالش‌هایی را فراهم کرده است که باید برای حل و برطرف کردن آن به طور جدی‌تر گام برداشت.

انتهای پیام/77005/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول