اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سلامت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت مطرح کرد

کمبود نیروی بهداشتی درمانی در مجموعه صنعت نفت

مدیر سلامت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از کمبود نیروی بهداشتی درمانی در مجموعه صنعت نفت اشاره کرد.

کمبود نیروی بهداشتی درمانی در مجموعه صنعت نفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد معیاری بعد از ظهر امروز در همایش سراسری هم‌‌اندیشی تیم سلامت خانواده مجموعه صنعت نفت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته پزشک خانواده به عنوان الگوی مناسب و پیشرفته ارائه خدمات درمان مطرح است.

وی تصریح کرد: با راهنمایی پزشک خانواده،هزینه‌های خانواده‌ها به درستی هدایت می‌شود و بیماران از مصرف غیرمنطقی داروها، آزمایشات و مراجعه غیرضروری به پزشکان متخصص اجتناب می‌کنند.

 مدیر سلامت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به فعالیت بیش از 100 سال بهداشت و درمان در کشور گفت: در دهه‌ی اخیر خدمات بهداشتی درمانی در قالب تیم سلامت خانواده به مجموعه صنعت نفت خدمت ارائه می‌کند.

معیاری اظهارداشت: در این پروسه صد ساله فرآیند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تکامل یافت.

وی، اهداف برگزاری این نشست را تدوین برنامه عملیاتی سال آینده و بررسی عملکرد تیم سلامت خانواده در سال گذشته و سال جاری اعلام کرد.

این مسئول بیان داشت: بررسی عملکرد سیستم ارزیابی کیفیت اجرای برنامه پزشک خانواده و ارائه برنامه‌های آموزشی و رفع اشکالات و نیازمندی‌های مناطق20 گانه از دیگر اهداف این نشست بود.

معیاری اشاره به فعالیت 50 درمانگاه خانواده و بیش از 100 درمانگاه صنعتی در سراسر کشور،گفت: پزشکان مستقر در درمانگاه‌ها،پزشک خانواده نیز محسوب می‌شوند.

مدیر سلامت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به کمبود نیروی انسانی در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اشاره کرد و متذکر شد: در بحث تامین نیروی انسانی صنعت نفت با مشکل مواجه بود.

وی ادامه داد: با توجه به این که این سازمان ارگان صنعتی محسوب می‌شود اما در بخش تامین نیروی درمانی به مقدار مطلوب توجه نمی‌شود.

معیاری با بیان اینکه برای ارائه خدمات استاندارد نیروی انسانی استاندارد هم باید تامین شود، تصریح کرد: بسته‌های که در قالب پزشک خانواده تعریف شده است دارای آیتم‌های استانداردی است که موفقیت آن در گرو تامین نیروی انسانی مورد نیاز است.

این مسئول در پایان اظهار داشت: اگر در جایی احساس می‌شود که خدمات ارائه شده رضایت مدیران ستادی صنعت نفت را جلب نکرد،دلیلش کمبود نیروی انسانی است.

انتهای پیام/86004/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول