اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بویین زهرا شهری با بالاترین شاخص فضای سبز

سرانه فضای سبز شهروندان بویین زهرایی از استانداردهای مطرح شده ملی نیز گذر کرده است.

بویین زهرا شهری با بالاترین شاخص فضای سبز

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، طرح توسعه و احیای فضای سبزی شهری بویین زهرا به عنوان یکی از چند محور توسعه توسط شهرداری پیگیری شده و تا به امروز به افتتاح و بهره‌برداری از چند پارک، بوستان و مجموعه‌های ورزشی انجامیده است.

شهر بویین زهرا تا به امروز شاخص مهمی از فضای سبز شهری در میان شهرهای استان قزوین را در اختیار داشته است.

توجه به جایگاه فضای سبز در افزایش میزان رضایت‌مندی اقشار شهروندان و ایجاد بسترهای مناسب برای راه اندازی و بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد پارک و بوستان محله‌ای جزو دغدغه‌های اصلی و مهم شهر بویین زهرا تاکنون مورد اهتمام قرار داشته است.

شهر بویین زهرا با قرار گرفتن در جنوب شرقی استان قزوین در محورهای مهم کریدور شمالی و جنوبی مسیر ترانزیتی برای بسیاری از کاروان‌ها و تریلرهای حامل بار به مقصد شهرها و استان‌های مهم کشور محسوب می‌شود.

بنابر این توسعه فضای سبز شهر بویین زهرا به عنوان محلی مناسب برای توقف و استراحت کوتاه ترددکنندگان از محورهای این شهر اثرگذار و مهم است.

اقدام متولیان شهری بویین زهرا در احداث چند پارک و بوستان چند هکتاری در نزدیکی جاده ترانزیت محور بویین زهرا به سمت ساوه و همدان توانسته شهروندان، مسافران و گردشگران را با منظومه‌ای از فضای سبز مخصوص استراحت و تفرج کوتاه‌مدت آماده کند.

احد احمدی در این خصوص در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به اینکه گسترش فضای سبز جزو نیازهای مهم در میان شهروندان محسوب می‌شود، اظهار داشت: شهرداری‌ها باید تلاش کنند تا ضمن فراهم‌سازی سازوکارهای مناسب با ایجاد بسترهای مناسب به گسترش سطح و شاخص فضای سبز بپردازند.

فرماندار شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه توسعه امور شهری به عناصر مختلف بستگی دارد، ابراز داشت: افق توسعه شهرها همواره به مشارکت شهروندان و مسئولان بستگی داشته و از این رو شهر بویین زهرا شاهد حجم وسیع از کارها و خدمات عمرانی متولیان و مسئولان امور شهری بوده است.

این مسئول با تأکید بر اینکه لزوم طراحی ساختارهای نوین برای برون رفت از معضلات شهری نیاز اساسی است، ابراز داشت: ایجاد سیاست‌های مناسب و دوری

از مسائل حاشیه‌محور به عنوان سندی برای ایجاد شهر آباد، رونق یافته و کارآمد است.

فرماندار شهرستان بویین زهرا با اشاره به ضرورت به کارگیری استعدادها و توانمندی‌های جوانان برای توسعه امور شهری ابراز داشت: انتظار می‌رود تا مسئولان به همراه شورا و شهرداری برای چارچوب‌بندی مناسب تلاش کرده و در این راستا اقدام به برنامه‌ریزی مناسب‌تر بکنند.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح‌ها و فعالیت‌های حوزه فضای سبز و بوستان‌های محله‌ای در شهر بویین زهرا در دو سال گذشته رشد قابل توجهی را داشته است، ابراز داشت: از همین رو تلاش شده است تا ضمن ایجاد طرح‌های مناسب از بهترین ظرفیت‌ها برای توسعه فضای شهری بویین زهرا استفاده کرد.

فرماندار شهرستان بویین زهرا با اشاره به اینکه تلاش مسئولان باید توجه به افزایش سطح رفاه و آسایش هرچه بیشتر شهروندان باشد، ابراز داشت: از همین رو تخصیص بیشتر اعتبارات برای اجرای طرح‌های اثرگذارتر و محوری توسعه امری ضروری و مهم است.

این مسئول با اشاره به اینکه نیاز به احداث پارک‌های محله‌ای برای حضور بانوان نیز باید در شهرهای مختلف شهرستان بویین زهرا مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: جلسات و هم‌اندیشی‌های متعددی تا به امروز برای افزایش سطح رفاه و توسعه فضای سبز با حضور شهرداران و مجموعه متولیان شهری و شوراهای اسلامی تشکیل و مصوبات قابل توجهی نیز به تصویب رسیده است.

شهردار بویین زهرا در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به تردد روزانه بیش از 20 هزار وسیله نقلیه از جاده شهر بویین زهرا اظهار داشت: عملیات بهسازی بوستان جدید تختی شهر بویین زهرا در ماه‌های گذشته با هدف سرویس‌دهی به شهروندان و مسافران به منظور گسترش فضای سبز صورت گرفته است.

علی صفری عنوان کرد: عملیات اجرایی بهسازی بوستان تختی شهر بویین زهرا از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و با تلاش شبانه‌روزی زودتر از زمان‌بندی تعیین شده آماده بهره برداری قرار گرفته است.

شهردار بویین زهرا عنوان کرد: مساحت بوستان تختی بیش از 10 هزار متر مربع است و برای اجرای این پروژه نزدیک به 5 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

این مسئول ادامه داد: همچنین اصلاح فضای سبز، احداث بازی‌گاه کودک، اجرای آبیاری قطره‌ای برای استفاده بهینه از منابع آب، احداث آبخوری، تعبیه

پارکینگ وسایل نقلیه، نصب روشنایی، نصب جایگاه استراحت و نصب آلاچیق از جمله امکانات تدارک دیده شده بوستان تختی شهر بویین زهرا است.

صفری با بیان اینکه مصالح به کار گرفته شده بوستان تختی با شرایط و اقلیم منطقه سازگاری داشته و بهترین شرایط را دارا می‌باشد، متذکر شد: توسعه روز افزون فضای سبز و بوستان‌ها به عنوان سرمایه‌گذاری مناسب برای تزریق نشاط سالم به شهروندان مورد توجه و اهتمام قرار دارد.

وی، توسعه فضای سبز سطح شهری را جزو رویکردهای سال‌های اخیر شهرداری بویین زهرا در راستای سیاست گسترش فضای سبز ذکر کرد و افزود: سرانه فضای

سبز شهروندان بویین زهرایی از استانداردهای مطرح شده ملی نیز گذر کرده است که این موفقیت نتیجه تلاش کارکنان شهرداری در راستای سیاست توسعه فضای سبز است.

این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهروندان بویین زهرا از 15 متر مربع گذشته است و بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته در آینده سرانه فضای سبز این شهر به استاندارد جهانی می‌رسد.

شهردار بویین زهرا عنوان کرد: همچنین در راستای توسعه کیفی‌تر فضای سبز عملیات ساماندهی و بهسازی بوستان‌های قدیمی شهر بویین زهرا با اولویت‌بندی جدی برای جایگزینی طرح‌های فرسوده دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین  در حال حاضر احداث و بهسازی  چند بوستان شهر بویین زهرا در دست اجرا قرار دارد که تعدادی از آنها از پیشرفت 90 درصدی برخودار است.

افزایش سرانه فضای سبز شهری بویین زهرا با توجه به شرایط جوی بیابانی و خشک شهر این ناحیه از اهمیت قابل توجه برخوردار است که به این منظور شهرداری باید با اتخاذ سیاست مناسب برای تحقق فضای سبز تفریحی برای شهروندان اقدامات عمرانی و فنی بیشتری را انجام دهد.

انتهای پیام/77005/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول