اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر قم:

درختان مثمر به فضای سبز شهری اضافه شوند

رئیس شورای شهر قم گفت: لازم است شهرداری‌ها به ویژه در کلانشهرها نسبت به کاشت و نگهداری از درختان مثمر اقدام کنند.

درختان مثمر به فضای سبز شهری اضافه شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر پیش از ظهر امروز در بیست و یکمین نشست تخصصی مدیران عامل فضای سبز کلانشهرهای کشور که در سالن جلسات هتل خورشید قم برگزار شد، اظهار داشت: خدمت به مردم مانند آنچه مدیران و پرسنل شهرداری انجام می‌دهند توفیقی الهی محسوب می‌شود.

وی افزود: خدمت‌کنندگان به مردم بهشت را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند؛ بهشتی که خداوند توصیف می‌کند آب جاری و درختان فراوان دارد و این هم جزو رحمانیت خداوند است؛ سازمان‌های فضای سبز شهرداری‌ها در زمینه درختکاری فعالیت می‌کنند و همگان از آن بهره می‌برند و اینجا هم رحمانیت خدا در اعطای این توفیقات مشهود است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ماشینی شدن زندگی‌های امروز عنوان داشت: در روایتی داریم که امام معصوم(ع) فرمودند نگاه به آب روان، درخت و صورت مومن روح را جلا می‌دهد و در این میان کاشت درخت و زینت شهرها در حقیقت جلا بخشیدن به روحیه عمومی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: حضرت محمد(ص) در حدیثی فرموده‌اند اگر لحظه‌ای به قیامت باقی مانده باشد و درختی را می‌خواهید بکارید ابتدا این کار را انجام دهید و سپس منتظر قیامت باشید.

آتش‌زر در ادامه به دلایل پرهیز شهرداری‌ها از کاشت درختان مثمر خاطرنشان کرد: سازمان‌های فضای سبز شهرداری‌ها باید به این توصیه ائمه اطهار(ع) توجه داشته باشند که کاشت درختان میوه را نیز در توسعه فضاهای سبز در نظر بگیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: امامان معصوم(ع) بر پرهیز از قطع درختان تاکید فراوانی داشته‌اند و امروز هم مسئولان فضای سبز شهری باید این مهم را در نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه در شهرهای زیارتی از جمله قم خدمات شهری تنها به ساکنان همان مناطق اختصاص ندارد، گفت: سالانه 20 میلیون نفر زائر به قم سفر می‌کنند و در حقیقت بیش از 20 میلیون نفر از فضای سبز قم استفاده می‌کنند بنابراین در این زمینه باید توجه بیشتری صورت بگیرد.

آتش‌زر با تاکید بر تبادل نظر و هم‌اندیشی مدیران عامل فضای سبز کلانشهرها با استفاده از فرصت به وجود آمده، تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی می‌تواند در هم‌افزایی و تبادل اطلاعات تاثیر فراوانی داشته باشد.

انتهای پیام/78004/س40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول