اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی اعلام کرد

اخذ مجدد مجوز ارسال پلاسما از آذربایجان غربی

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی از اخذ مجدد مجوز ارسال پلاسما به شرکت پالایش و پژوهش ایران برای ساخت داروهای مشتق توسط انتقال خون آذربایجان غربی خبر داد.

اخذ مجدد مجوز ارسال پلاسما از آذربایجان غربی

امیر اولیایی رضایی امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اداره کل انتقال خون آذربایجان غربی پس از بازرسی‌های کامل از تمام مراحل تهیه و تولید خون و فرآورده‌های پلاسمایی سالم برای دومین‌بار توانست این مجوز را کسب کند.

وی یادآور شد: آذربایجان غربی از سال 89 وارد چرخه ارسال پلاسما برای تولید داروهای مشتق از پلاسما شده است و در پی اتمام زمان دو ساله مجوز قبلی این مرکز پس از بازرسی‌های به عمل آمده اداره کل انتقال خون آذربایجان غربی توانست برای بار دوم این مجوز ارسال را اخذ کند.

اولیایی رضایی تصریح کرد: اداره کل انتقال خون آذربایجان غربی توانست پس از کسب موفقیت‌های پی در پی در چند سال اخیر از جمله حذف خون جایگزین در استان، اخذ گواهی‌های ایزو 9001 و 2008 و در آذر ماه سال 92 مجوز ارسال پلاسما به شرکت پالایش و پژوهش ایران برای ساخت داروهای مشتق را بدست آورد.

وی ادامه داد: اداره کل انتقال خون آذربایجان غربی توانست پس از دو روز بازرسی‌های سنگین و دقیق از طرف معاونت‌های تضمین کیفیت و کنترل کیفی سازمان انتقال خون ایران و معاونت فنی و فناوری‌های نوین سازمان به همراه شرکت آلمانی مجوز ارسال پلاسما را مجددا برای دو سال دیگر به شرکت مادر تخصصی و پالایش پژوهش ایران برای تولید داروهای مشتق از پلاسما جهت بیمارانی که به این داروها نیاز دارند، بدست آورد.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال 91 حدود 24 هزار واحد پلاسما را برای این امر به شرکت مادر تخصصی پالایش پژوهش ایران ارسال کردیم، اعلام کرد: برای سال 92 نیز به میزان 30 هزار واحد هدف‌گذاری شده است.

شایان ذکر است کاربرد پلاسمای خون در تهیه داروهای فاکتور 9، فاکتور هشت و... بوده که در درمان بیماری‌های خونی مصرف می‌شوند و اغلب این داروها وارداتی است.

انتهای پیام/61005/ق20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول