اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای شرکت در مراسم اربعین حسینی صورت می‌گیرد

سفر کاروان پیاده‌ زائران حسینی ملایر تا کربلای معلی

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از سفر کاروان زائران و عاشقان امام حسین(ع) از سمت ملایر با پای پیاده تا کربلای معلی خبر داد.

سفر کاروان پیاده‌ زائران حسینی ملایر تا کربلای معلی

حجت‌الاسلام داوود عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به برگزاری برنامه‌های ماه محرم شهرستان ملایر اظهار داشت: این برنامه‌ها با محوریت اداره تبلیغات و با همکاری مردم و سایر دستگاه‌ها در این شهرستان برگزار شد.

وی از اجرای بیش از 15 هزار برنامه مختلف همزمان با ماه محرم در ملایر خبر داد و گفت: این برنامه‌ها شامل سخنرانی روحانیون در مساجد و منابر، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی، عزاداری و سینه‌زنی دستجات و هیئت‌های عزاداری در همه مناطق شهرستان پخت غذای نذری، برنامه فرهنگی و نشست‌ها و گفتمان‌های دینی و... بوده است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر 250 هیئت مذهبی ثبت شده زیر نظر این اداره فعال هستند بیان کرد: این تعداد به جز هیئت‌هایی است که ثبت نشده و در مناطق مختلف از جمله روستاها فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: هیئت مذهبی شهرستان در طول ایام محرم و صفر به صورت چرخشی در همه شب‌های این دو ماه با حضور در منازل و مساجد برنامه‌های فرهنگی و عزاداری را دارند.

حجت الاسلام عباسی ابراز داشت: در طول دهه اول محرم نیز بیش از 250 مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف شهرستان اعزام شدند.

وی از برگزاری مراسم منسجم هیئات مذهبی و دستجات عزاداری در اربعین حسینی در ملایر خبر داد و گفت: جلسات هماهنگی در این زمینه به زودی تشکیل می‌شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر در ادامه از سفر کاروان پیاده زائران و عاشقان امام حسین(ع) از سمت ملایر با پای پیاده تا کربلای معلی خبر داد.

وی اضافه کرد: مراسم بدرقه کاروان زیارتی پیاده به کربلای معلی از مقابل مسجد فاطمیه (س) به سمت مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود.

عباسی ابراز داشت: 170 نفر برای شرکت در این کاروان ثبت‌نام کرده‌اند و قرار است این کاروان طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ایام اربعین سیدالشهدا(ع) در کربلای معلی باشند.

وی خاطرنشان کرد: اعزام کاروان پیاده به کربلای معلی هرساله در ایام محرم و نزدیک به اربعین حسینی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89013/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول