اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قزوین:

بذر مطالعه از سنین پایه در ذهن کودکان کاشته شود

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: بذر مطالعه از سنین پایه در ذهن کودکان کاشته شود و کاشتن بذر مطالعه در ذهن کودکان و نوجوانان، آن‌ها را به کاربران دائمی کتابخانه‌های عمومی تبدیل می‌کند.

بذر مطالعه از سنین پایه در ذهن کودکان کاشته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین،‌ محمدرضا مولایی پس از بازدید کارشناسان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از کتابخانه‌های استان عصر امروز در جمع کارشناسان این اداره‌کل، اظهار داشت: در زمینه نهادینه کردن و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تنها افزایش سرانه مطالعه کافی نیست؛ بلکه باید تأکید بر مطالعه مفید و آموزنده باشد تا کودکان در مسیر صحیحی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: فردی که از سنین کودکی با کتاب و اماکن فرهنگی نظیر کتابخانه مأنوس شده و همانند یک دوست بخش عمده‌ای از وقت خود را با مطالعه سپری می‌کند به طور قطع در آینده نیز از میان هجمه گسترده اطلاعات و شبکه‌های اطلاع‌رسانی به خوبی می‌تواند گزینش انجام داده و مناسب‌ترین و درست‌ترین گزینه‌ها  را برای استفاده انتخاب کند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تأکید کرد: در این صورت دیگر نگران تبلیغات سوء بیگانگان برای آسیب رساندن به روحیه و افکار نوجوانان و جوانانمان نخواهیم بود.

مولایی با اشاره به برنامه‌ها و اولویت های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اضافه کرد: این اداره کل همگام با نهاد کتابخانه‌ها در مسیر توسعه نهضت مطالعه مفید گام برداشته و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا طبق اهداف اداره‌کل منابع، توسعه کمی و کیفی بخش‌های کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی و تجهیز آن‌ها به کتاب‌های مفید روز، اولویت مهم است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین بازدید کارشناسان و بازرسان نهاد کتابخانه‌های کشور را فرصتی با ارزش ذکر کرد و افزود: این اقدام موجب آگاهی مسئولان و کتابداران کتابخانه‌ها از نقاط قوت و ضعف خود شده و ما را نیز در مدیریت بهتر کتابخانه‌ها یاری می‌دهد.

مولایی افزود: انجام مستمر و منظم این بازدیدها موجب تشخیص هرچه بهتر میزان رشد و پیشرفت فعالیت‌های کتابخانه‌ها شده و معرفی کتابخانه‌های برتر نیز فضای رقابت و انگیزه پویایی را در کتابداران تقویت می کند.

این مسئول عنوان کرد: بذر مطالعه از سنین پایه در ذهن کودکان کاشته شود و کاشتن بذر مطالعه در ذهن کودکان و نوجوانان، آن‌ها را به کاربران دائمی کتابخانه‌های عمومی تبدیل می‌کند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های استان قزوین ضمن تقدیر از مسئول و کتابداران کتابخانه‌هایی که به عنوان برتر معرفی شده‌اند، گفت: تمامی کتابخانه‌های استان به دلیل تلاش و همت همکاران وضعیت خوبی دارند که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد درخشش هرچه بیشتر کتابخانه‌های استان در تمامی زمینه‌های فعالیت کتابداری و کتابخانه‌ای باشیم.

مولایی یادآور شد: طبق تأکید مقام معظم رهبری ملت ایران باید بیش از این‌ها با کتاب و مطالعه مأنوس باشند که در این راستا نهایت تلاش خود را به کار خواهیم بست.

وی با بیان اینکه استان قزوین به لحاظ زمینه فرهنگی که دارد جایگاه مناسبی در بخش کتابخوانی به دست آورده است، اظهار کرد: هر روز شاهد رشد و توسعه کتاب و کتابخوانی در این استان هستیم و امیدواریم که این پیشرفت‌ها تداوم داشته باشد و روزی برسد که به نقطه ایده‌آل رسیده باشیم.

مولایی ادامه داد: کودکان امروز ما نوجوانان و جوانان فردا هستند پس باید با ارائه خوراک فکری مناسب آن‌ها را برای آینده آماده کنیم.

گفتنی است، سید عارف علوی مدیر‌کل و کارشناسان اداره منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور در استان قزوین به مدت سه روز از تمامی کتابخانه‌های این استان بازدید کرد و پس از بررسی وضعیت این کتابخانه‌ها، کتابخانه‌های برتر استان قزوین در حوزه‌های مختلف معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/77003/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول