اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

اردبیل توان تبدیل شدن به قطب صادرات گوشت قرمز را دارد

استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل با داشتن کشتارگاه مجهز صنعتی می‌تواند به قطب صادرات انواع گوشت قرمز در منطقه تبدیل شود.

اردبیل توان تبدیل شدن به قطب صادرات گوشت قرمز را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش عصر امروز در بازدید از کشتارگاه صنعتی بزرگ اردبیل اظهار داشت: با توجه به توانمندی بالای این استان در پرورش دام‌های سبک، سنگین و امکان واردات دام زنده از کشورهای همسایه ما با بهره‌گیری از ظرفیت کامل کشتارگاه صنعتی اردبیل می‌توانیم به قطب صادرات در این زمینه تبدیل شویم.

وی تصریح کرد: در این زمینه می‌توان از سرمایه‌گذاران در واردات دام و همچنین تبدیل آنها به فرآوری‌های جدید استفاده کرد که امیدواریم با دقت نظر بیشتر بتوانیم بخش عظیمی از نارسایی‌ها و مشکلات در صادرات محصولات دامی را برطرف کنیم.

خدابخش در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: کشتارگاه صنعتی سامیان اردبیل به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین کشتارگاه‌های کشور، در حال حاضر تنها با 15 درصد ظرفیت اسمی خود فعالیت می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: کشتارگاه صنعتی اردبیل دارای دو خط ذبح دام‌های سبک جمعاً با ظرفیت کشتار روزانه 4 هزار رأس گوسفند است اما هم‌اینک به طور متوسط روزانه 300 رأس گوسفند در آن ذبح می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در این کشتارگاه امکان کشتار روزانه 250 رأس دام سنگین هم وجود دارد ولی در حال حاضر تعداد دام‌های سنگین ذبح شده در آن به 40 رأس در روز می‌رسد.

استاندار اردبیل یادآور شد: با به کارگیری شیوه‌های مدیریتی از جمله وارد کردن دام از کشورهای همسایه و ذبح آنها در این کشتارگاه می‌توان زمینه را برای صادرات انواع گوشت قرمز از استان و بالا بردن راندمان این مجتمع فراهم کرد.

خدابخش ادامه داد: بدهی‌های معوق به سیستم بانکی مهمترین مشکل کشتارگاه صنعتی اردبیل است که برای رفع آن از هیچ مساعدتی دریغ نمی‌کنیم. 

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان گفت: ما در اغلب بازدیدهای خود از واحدهای صنعتی شاهد فعالیت آنها با حداقل بهره‌وری بودیم که امیدواریم با رفع موانع احتمالی و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای صنعتی بتوانیم ظرفیت آنها را افزایش دهیم.

وی در ادامه افزود: این اقدام می‌تواند هم مشکل رونق اقتصادی استان و هم معضل بیکاری را برطرف کرده و یک وضعیت آرام‌بخشی را در حوزه تولید و اقتصاد بارور به وجود آورد.

انتهای پیام/62006/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول