اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تقابل اندیشه‌های اسکوچیچ و ناظمی در شهرآورد گیلان

در هفتمین شهرآورد گیلان تقابل متوالی اندیشه‌های اسکوچیچ و ناظمی رقم می‌خورد.

تقابل اندیشه‌های اسکوچیچ و ناظمی در شهرآورد گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جدال تیم‌های فوتبال داماش و ملوان را باید شهرآورد فوتبال شمال کشور و دومین شهرآورد حساس فوتبال پس از شهرآورد آبی‌ها و قرمزهای پایتخت قلمداد کرد.

رویارویی‌های بسیاری در طول سال‌های گذشته بین نمایندگان فوتبال رشت و انزلی به ثبت رسیده و در 12 دوره قبلی لیگ برتر نیز قبل از داماش، تیم‌های استقلال شهرداری و پگاه به عنوان نمایندگان فوتبال رشت به مصاف ملوان بندرانزلی رفته‌اند اما با توجه به اینکه از سال 87 داماش گیلان با خرید امتیاز پگاه در لیگ برتر حاضر شد در این گزارش آمار شش دیدار قبلی داماش و ملوان را مرور می‌کنیم.

*شهرآورد نخست: ملوان 1‌ ـداماش 1

نخستین مصاف ملوان و داماش به دیدار برگشت این دو تیم در هشتمین دوره‌های رقابت‌های لیگ برتر در فصل 87-88 در ورزشگاه تختی بندر انزلی بر می‌گردد.

در این بازی ابتدا داماشی‌ها با گل 40 متری افشین چاوشی از ملوان پیش افتاد اما ملوانی‌ها در واپسین لحظات و در دقیقه 91 توسط سید جلال رافخایی بازی را به تساوی کشاندند و از یک شکست خانگی رهایی یافتند.

سر مربیگری ملوان را در این بازی محمد احمدزاده و سرمربیگری داماش نیز حسین عبدی به همراه استانکو پاپلوکویچ به‌عهده داشتند.

در دوره‌های نهم و دهم لیگ برتر به دلیل حضور داماش در رقابت‌های لیگ دسته نخست شهرآورد سنتی فوتبال گیلان به انجام نرسید.

*شهرآورد دوم: ملوان 0 ‌ـ داماش 1

دومین رویارویی داماش و ملوان به بازی دور رفت این دو تیم در یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در فصل 90-91 در ورزشگاه تختی بندر انزلی مربوط می‌شود.

در این دیدار داماش مهمان موفق شد و با تنها گل نیمه نخست جهانگیر عسگری ملوان را در خانه خود مغلوب کند و نخستین برد لیگ برتری رشتی‌ها را در بندر انزلی به ثبت برساند. سرمربیگری ملوان در این دیدار به‌عهده فرهاد پورغلامی بود و ابراهیم قاسمپور نیز داماش را هدایت می‌کرد.

*شهرآورد سوم: داماش 0 ‌ـ ملوان 0

داماش و ملوان در سومین مصاف خود در دور برگشت یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در فصل 90-91 در ورزشگاه شهید عضدی رشت به مصاف یکدیگر رفتند که این شهرآورد در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید.

مهدی تارتار سرمربیگری داماش و فرهاد پورغلامی سرمربیگری ملوان را در این جدال سنتی به‌عهده داشتند.

*شهرآورد چهارم : داماش 0 ‌ـملوان 0

شهرآورد چهارم داماش و ملوان این بار در ورزشگاه شهید عضدی رشت و در دور رفت دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در فصل 91-92 به انجام رسید که این دیدار در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید تا دومین تساوی متوالی بدون گل این دو تیم گیلانی در رشت به ثبت برسد.

سرمربیگری داماش در این دیدار را امید هرندی به‌عهده داشت و فرهاد پورغلامی سکاندار هدایت انزلی‌چی‌ها بود.

*شهرآورد پنجم: ملوان 3 ‌ـداماش 1

پنجمین مصاف داماش و ملوان در دور برگشت دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در فصل 91-92 در استادیوم تختی بندر انزلی با برتری ملوانی‌ها به پایان رسید.

در این دیدار که در زیر بارش باران انجام شد ملوانان با نتیجه سه بر یک رقیب سنتی خود را با شکست بدرقه کردند.

سید جلال رافخایی 2 بار و پویا نزهتی برای ملوان در این دیدار گلزنی کردند و تنها گل داماش را نیز سعید حلاقی به ثمر رساند.

سر مربیگری ملوان در این بازی به‌عهده محمد احمدزاده بود و حمید درخشان روی نیمکت هدایت داماش حضور داشت.

*شهرآورد ششم: ملوان 0 ‌ـداماش 0

ششمین مصاف ملوان و داماش در هفته دوم نیم فصل نخست لیگ برتر امسال در ورزشگاه تختی بندر انزلی در زیر نور برگزار شد که دو تیم در پایان یک دیدار پر حاشیه به تساوی بدون گل دست یافتند.

پس از آن و به حکم کمیته انضباطی همان یک امتیاز ملوانی‌ها از این بازی از حساب تیم ملوان کسر شد.

دراگان اسکوچیچ در این دیدار سرمربی ملوان بود و سکان هدایت داماش به‌عهده افشین ناظمی بود.

هفتمین شهرآورد داماش و ملوان که قرار است جمعه پایان همین در ورزشگاه شهید عضدی رشت برگزار شود با چه نتیجه‌ای به پایان می‌رسد.

این شهرآورد یک ویژگی دارد و آن اینکه برای نخستین بار در دومین شهرآورد متوالی سرمربیان هر دو تیم ملوان و داماش تغییر نکرده‌اند تا دومین تقابل متوالی اندیشه‌های اسکوچیچ و ناظمی رقم بخورد.

انتهای پیام/84001/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول