اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی چرام تاکید کرد

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل‌های سوم و چهارم انقلاب

بخشدار مرکزی چرام بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل‌های سوم و چهارم انقلاب تاکید کرد.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل‌های سوم و چهارم انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، علی خردمند ظهر امروز در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امروز از مقام شامخ شهدا به نیکی یاد کرد.

بخشدار مرکزی چرام با برشمردن روحیه ایثار و شهادت طلبی شهدا، شهدا را افتخار جامعه دانست و از خانواده شهدا به عنوان نشانه های انقلاب و یادگاران دفاع مقدس نام برد.

وی اظهار کرد: شهداء صاحبان اصلی نظام و انقلاب و چراغ فروزان در روشنایی پرتلاطم آن هستند که باید یاد و نام درخشان آن ها همواره زنده و پابرجا باشد.

خردمند اضافه کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا علاوه بر اجر و پاداش معنوی، آثار و برکات دنیوی در بر دارد و ما هرچه در این زمینه هزینه کنیم اسراف نشده است.

این مسئول با بیان اینکه خدمت به شهدا مدال افتخاری است که هر کسی لیاقت کسب آن را پیدا نمی‌کند، عنوان کرد: همه می‌دانیم شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند، بنابراین باید به گونه‌ای رفتار کنیم که در آخرت شرمنده شهدا نباشیم.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی بر حسب شرایط و هجمه عظیم رسانه‌های بیگانه که اعتقادات، باورها و ارزش‌های مکتب اسلام و عاشورا را هدف قرار داده است، نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خصوص در میان نسل‌های سوم و چهارم انقلاب هستیم.

بخشدار مرکزی چرام با اشاره به این مطلب که همه توان و پتانسیل دستگاه‌ها و شهرستان چرام باید جهت ترویج این فرهنگ ماندگار بسیج شود، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌های بسیار خوب و آبرومند و در شأن شهدا در سطح شهرستان برگزار شود.

خردمند یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت باید با برنامه‌ریزی و تدبیر به نسلی که جنگ را لمس نکرده انتقال یابد، آنچنان که نسل ما آن را از فرهنگ عاشورا و کربلا در دهه‌های پیش به ودیعه گرفت.

وی برنامه‌ریزی تجدید بیعت با شهدا را با حضور مدیران و پرسنل آنان در روزهای پنجشنبه خواستار شد و گفت: در این راستا نیز می‌توان نمایشگاهی از تصاویر جبهه و جنگ و شهدا در مدارس و مسیر همایش‌های پیاده‌روی برگزار کرد.

انتهای پیام/82002/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول