اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج دانش‏آموزی گرمسار:

مردم هرگز جهاد و ایثار شهدا را از یاد نخواهند برد

رئیس سازمان بسیج دانش‏آموزی شهرستان گرمسار گفت: مردم باوفای ایران اسلامی، هرگز جهاد و ایثار شهدا را از یاد نخواهند برد.

مردم هرگز جهاد و ایثار شهدا را از یاد نخواهند برد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، ظهر امروز اعضای بسیج دانش‎آموزی گرمسار به مناسبت هفته بسیج در دیدار با جمعی از خانواده شهدا با شهیدان تجدید بیعتی دوباره بستند.

رئیس سازمان بسیج دانش‏آموزی شهرستان گرمسار با جمعی از فرماندهان پایگاه‏های مدارس و بسیجیان دانش‏آموز از خانواده شهیدان ایوب صادقی و ابوالفضل تفکری دیدار کرد.

جلیل صبوری در این دیدارها گفت: هدف از این دیدارها، تسلی‎بخشی به بازماندگان شهیدان است و اینکه به خانواده‏های آنان بگوییم که ما جهاد و ایثار فرزندان شما را از یاد نخواهیم برد.

وی همچنین افزود: امروز وظیفه سنگینی بر دوش ماست و باید عملی انجام دهیم که شهدا و امام شهدا از ما راضی باشند.

بسیجی باید مرد روزهای سخت باشد

امام جمعه رودیان نیز گفت: بسیجیان واقعی خودسازی کرده و آماده تبعیت از فرمان امام خود بدون چون و چرا و مطیع واقعی در قول و فعل هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس معصومی با گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در خصوص مهیا بودن یار برای قیام اظهار کرد: ائمه معصوم ما هر کدام برای قیام احتیاج به یار داشتند و در مواقع مختلف تاریخی نشان می‌دهند که آنها یاران قلیل و کمی داشتند که بتوانند علیه طاغوت زمان قیام کنند.

وی افزود: امام حسین (ع) که به دعوت ده‌ها هزار نفر از مردم عراق و کوفه بدان‌جا رفت آخر 72 نفر آن هم نه از مردم کوفه بلکه از نقاط مختلف ممالک اسلامی در کربلا همراه ایشان بودند و شهید شدند.

معصومی خاطر نشان کرد: در سپاه عمر ابن سعد بسیار افرادی بودند که به امام نامه دعوت نوشته بودند، اما در برابر ایشان ایستادند و ایشان را به شهادت و خاندان اهل بیت (ع) را به اسیری بردند.

امام جمعه رودیان تصریح کرد: در حال حاضر نیز امام عصر ما تنهاست و یار ندارد؛ چرا که خود فرمود اگر من یار داشتم قیام می‌کردم و این نشان از غریبی امام عصر ماست.

وی با بیان دلیل این غربت گفت: اگر ما به خود نگاه کنیم و به ما بگویند بروید و بجنگید تا مثلاً نائب امام عصر خوشحال شود چند درصد این کار را خواهند کرد، چند نفر مانند خادم امام صادق (ع) هستند که با یک فرمان بدون سئوال برود و در آتش تنور بنشیند.

معصومی اظهار کرد: چقدر شما بسیجیان خودسازی کرده‌اید و آماده برای تبعیت از فرمان امام خود بدون چون و چرا و مطیع واقعی در قول و فعل هستید.

وی بیان کرد: ما که خود را منتظر امام زمان (عج) می‌دانیم آیا واجبات‎مان را به‎موقع انجام می‌دهیم، آیا حق‎الناس به گردن نداریم، آیا به دیگران کمک می‌کنیم، آیا بصیرت و هوشمندی لازم را در مواقع ضروری داریم؟

امام جمعه رودیان با بیان اینکه این‎ها همه سبب می‌شود که بدانیم آیا مرد روزهای سخت خواهیم بود، افزود: دفاع ما مقدس بود برای اینکه بسیجیان ما با اخلاص و در اطاعت از حرف نائب امام زمان (عج) و برای خدا و دفاع از اسلام به جبهه‌ها می‌رفتند و آن پیروزی‌ها را کسب می‌کردند.

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهید بدانید چند مرده حلاج هستید، بیایید و پیش خود و خدا خلوت کنید و خود را جای یاران امام حسین (ع) با آن شرایط قرار دهید، ببینید آیا در سپاه امام می‌مانید یا به سپاه یزید می‌پیوندید.

معصومی خاطر نشان کرد: توکل بر خدا، اخلاص، صبر و خدمت به خلق همراه با بصیرت می‌تواند ما را برابر طوفان‎ها محکم کند و به عنوان مدافع راستین اسلام و ولایت قرار دهد.

انتهای پیام/2249/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول