اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بیرجند خبر داد

هزینه کرد 3 میلیارد تومانی برای منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از هزینه کرد 3 میلیارد و 700 میلیون تومانی برای اجرای زیرساخت‌های این منطقه خبر داد و گفت: پش‌بینی می‌شود برای فراهم آمدن زیرساخت‌های لازم در این منطقه 17 میلیارد تومان اعتبار نیاز باشد.

هزینه کرد 3 میلیارد تومانی برای منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مرتضی صفدری‌زاده پیش از ظهر امروز در بازدید استاندار خراسان جنوبی از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، اظهار داشت: در حال حاضر بخش خصوصی وظیفه خود را به خوبی در کشور شناخته است.

وی با بیان این‌که طرح منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در سال 84 مصوب شده است، افزود: اگر از همان ابتدا این طرح در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گرفت به طور حتم تاکنون پیشرفت زیادی را در آن شاهد بودیم.

بزودی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند آماده میزبانی سرمایه‌گذاران می‌شود

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بیرجند یکی از دلایل کندی پیشرفت پروژه را محدودیت‌های قانونی عنوان کرد و گفت: به دلیل وجود این موانع مجبور شدیم سرعت اجرای این طرح را کم کنیم.

صفدری‌زاده تصریح کرد: با وجود این موانع کارهای زیادی از جمله هدایت آبهای اولیه با ایجاد سیل بندها، گشایش معابر، حصارکشی، احداث ساختمان اداری گمرک، احداث سردر ورودی و جدول گذاری راه دسترسی ورودی در فاز یک این پروژه انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون اقدامات مناسبی در راستای گسترش محدوده، جابه‌جایی منطقه، ایجاد پایانه سنگ و جذب NGO های خصوصی در این منطقه انجام گرفته است و در شش ماه آینده آماده هستیم تا میزبان سرمایه‌گذاران در این منطقه باشیم.

116 سرمایه‌گذار در انتظار ورود به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با اشاره به راه‌اندازی بزرگراه شهید کلانتری در کنار این منطقه، اذعان داشت: این بزرگراه محور شمال، جنوب و شرق کشور را به یکدیگر متصل می‌کند و با افتتاح آن شریان اقتصادی شرق کشور رونق می‌گیرد.

صفدری‌زاده متذکر شد: در نخستین نمایشگاه تخصصی مناطق ویژه کشور نمایندگانی از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند نیز حضور داشتند و توانستند سرمایه‌گذارانی را به این منطقه جذب کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر 116 سرمایه‌گذار طرح‌های خود را به کمیته پذیرش طرح ارائه داده‌اند که طرح‌های آن‌ها در حال ارزیابی است.

نیاز 20 میلیارد تومانی برای برق‌رسانی به منطقه اقتصادی بیرجند

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از هزینه‌کرد 3 میلیارد و 700 میلیون تومانی برای اجرای زیرساخت‌های این منطقه خبر داد و گفت: پش‌بینی می‌شود تا نخستین واگذاری‌ها و فراهم آمدن زیرساخت‌های لازم برای میزبانی از سرمایه‌گذاران خارج از استان، اعتباری بالغ بر 17 میلیارد تومان نیاز باشد.

صفدری‌زاده برق‌رسانی را یکی دیگر از مشکلات این منطقه برشمرد و افزود: برای انتقال برق از پست سربیشه باید 20 میلیارد تومان هزینه شود ولی ما به دنبال راهکارهای جایگزین هستیم.

وی با بیان این‌که برای آبرسانی به منطقه اقتصادی یک چاه در فاصله هفت کیلومتری اجاره شده است، تصریح کرد: تاکنون 480 میلیون تومانی برای انتقال آب به این منطقه هزینه شده است.

منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، سکوی پرش اقتصاد خراسان جنوبی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بیرجند منطقه ویژه اقتصادی بیرجند را یک پل و سکوی پرش برای اقتصاد استان عنوان کرد و گفت: این پروژه برای جذب سرمایه‌گذاران مشوق خوبی است.

صفدری‌زاده معافیت مالیاتی، ورود و خروج خارج از تشریفات و ورود اتباع بیگانه با تشریفات کمتر را از جمله مشوق‌های این طرح برای سرمایه‌گذاران برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: ارزیابی‌های زیست محیطی این منطقه نیز با همکاری مسئولان محیط زیست استان و کشور مطرح و به تصویب رسیده است که مصوبه نهایی هفته آینده ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/69022/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول