اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس استان قم خبر داد

احداث بیش از 35 درصد کلاس‌های قم‌ توسط خیرین

مدیرکل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس استان قم از احداث بیش از 35 درصد کلاس‌های درس توسط خیرین مدرسه‌ساز استان خبر داد.

احداث بیش از 35 درصد کلاس‌های قم‌ توسط خیرین

محسن پورگلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: این مجمع با حضور پرخیر نیکوکاران و پس از انتخاب هیئت امنا و هیئت مدیره در سال 78 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون این مجمع 87 مدرسه با ظرفیت 846 کلاس و با زیربنای 126 هزار و 798 متر مربع احداث کرده و برای بهره‌برداری به آموزش و پرورش تحویل داده است.

مدیرکل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس استان قم عنوان داشت: هفت سالن،‌ کارگاه،‌ آزمایشگاه و کتابخانه مستقل با مساحت 6 هزار و 35 متر مربع از فعالیت‌های دیگر این مجمع محسوب می‌شود.

وی با اشاره به خدمات دیگر مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم گفت: 38 باب نمازخانه با زیربنای 6 هزار و 208 متر مربع در مدارس قدیمی احداث شده است.

پورگلیان ادامه داد: در مدارسی که در این اواخر احداث شده، نمازخانه در نقشه مربوط به آن در نظر گرفته شده و نمازخانه‌های جدید تنها در مدارس قدیمی احداث می‌شوند و اکنون در بیش از 98 درصد مدارس استان نمازخانه احداث شده و نماز جماعت در آنها اقامه می‌شود.

وی یادآور شد: اهدای 84 مورد زمین، باغ و‌ خانه مسکونی به مساحت 283 هزار و 191 متر مربع برای احداث مدرسه از موفقیت‌های دیگر این مجمع است.

مدیرکل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس استان قم عنوان داشت: خیرین مدرسه‌ساز استان قم در زمینه اهدای کمک‌های غیرنقدی مانند فرش نمازخانه،‌ آب سردکن، کولر، مصالح ساختمانی،‌ موزاییک و... نیز اقدامات لازم را داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از هزار و 800 کلاس توسط خیرین استان و دست‌اندرکاران مدرسه‌سازی احداث و به آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

پورگلیان با بیان اینکه بیش از 35 درصد کلاس‌های درس توسط خیرین استان احداث شده است، گفت: اکنون هفت پروژه به ظرفیت 63 کلاس و 13 هزار و 850 متر مربع زیربنا در حال اجراست و در تعدادی پروژه‌های دیگر در حال انعقاد تفاهم‌نامه هستیم.

وی یادآور شد: اکنون بیش از 370 نفر خیر در مجمع خیرین مدرسه‌ساز عضویت داشته‌اند و در امر مدرسه‌سازی مشارکت کرده‌اند.

انتهای پیام/78003/ج30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول