اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری

21 واحد گلخانه خانگی در شهرستان هیرمند راه‌اندازی شده است

فرماندار هیرمند گفت: از ابتدای امسال تاکنون 21 واحد گلخانه خانگی در شهرستان هیرمند راه‌اندازی شده که به نوبه خود نقش بسزایی در اشتغال و تامین معیشت خانوارهای روستایی داشته است.

21 واحد گلخانه خانگی در شهرستان هیرمند راه‌اندازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از هیرمند، سطانعلی دهمرده پیش از ظهر امروز در کارگروه آب و کشاورزی شهرسنان هیرمند اظهار داشت: با توجه به کمبود آب و خشکسالی‌های پی در پی، منطقه سیستان کشاورزان با مشکلات عدیده‎ای دست و پنجه نرم می‌کنند که باید همه مسئولان در پی چاره‌جویی برای حل مشکلات این قشر سخت‌کوش و پرتلاش باشند.

فرماندار هیرمند ادامه داد: در سال‌های اخیر در زمینه حفر چاهک اقدامات خوبی در سطح شهرستان توسط جهاد کشاورزی انجام شده به طوری که تاکنون 3500 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت انواع محصولات کشاورزی رفته است.

فرماندار هیرمند به احداث گلخانه‌های خانگی درسطح شهرستان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 21 واحد گلخانه خانگی در سطح شهرستان تاسیس شده که به نوبه خود نقش بسزایی در اشتغال و تامین معیشت خانوارهای روستایی داشته است.

وی به تشکیل پلیس آب اشاره کرد و گفت: در زمینه آب مهم‌ترین بحث عدالت در زمان توزیع آب هست و با تشکیل پلیس آب و اشرافیت امور آب در این زمینه در جاه‌هایی که اختلاف نظر بین کشاورزان وجود دارد مشکلات حل خواهد شد.

سلطانعلی دهمرده ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 375 طرح با اعتبار بالغ بر 120 میلیارد از محل طرح توسعه در سطح شهرستان در زمینه‌های دام و طیور، زراعت و باغبانی و آبزیان اجرا شده است.

در پایان این جلسه حمید نورزهی رئیس بانک کشاورزی هیرمند نیز متذکر شد: حق بیمه محصولات زراعی سال گذشته بر اساس محاسبه مساحت کشت به زودی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد و همچنین کشاورزان شهرستان که سررسید اقساط وام‌های آنها فرا رسیده می‌توانند برای تمدید وام‌های خود همراه با ضامن به بانک کشاورزی هیرمند مراجعه کنند.

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول