اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای استفاده بهینه از توانایی‌های علمی و پژوهشی صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه نقش جهان و استاندارد استان اصفهان

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه غیرانتفاعی شیخ بهایی و اداره کل استاندارد استان اصفهان در راستای استفاده بهینه از توانایی‌های علمی و پژوهشی به امضاء رسید.

انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه نقش جهان و استاندارد استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان، غلامحسین شفیعی اظهار کرد: اداره کل استاندارد استان اصفهان این آمادگی را دارد که با کلیه دانشگاه‌ها، مراکز علمی تحقیقاتی، محققان و علاقمندان به حوزه علم و پژوهش همکاری و عقد تفاهم نماید.

وی استان اصفهان را دارای پتانسیل فراوانی در حوزه تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی برشمرد و گفت: در سال گذشته افزون بر 2500 استاندارد ملی در کشور تدوین‌شده که سهم اصفهان از این رقم بسیار اندک بوده و این نشانگر عدم مشارکت سایر بخش‌های مرتبط اعم از مراکز علمی تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و اساتید دانشگاه است.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان عملکرد این اداره کل را در زمینه تدوین استانداردهای ملی در سال جاری به نسبت سایر سنوات گذشته قابل‌قبول ارزیابی کرد و افزود: تاکنون حدود 23 هزار استاندارد ملی در کشور تدوین‌شده که در مقایسه با سایر کشورهای همسایه آمار قابل قبولی نیست.

وی خاطرنشان کرد: باید متناسب با طرح سراسری در حال اجرای سازمان ملی استاندارد مبنی بر توسعه جامع استانداردها «تجا»، تعداد استانداردهای تدوین‌شده بر اساس اولویت‌های تعریف‌شده روبه رشد رفته و زمینه توسعه استانداردها و تطبیق کلیه تولیدات صنعتی داخل با استانداردها فراهم شود.

شفیعی افزود: استان اصفهان در 8 ماهه سال‌جاری در حدود 250 پیشنهاد تدوین استاندارد داشته که 46 مورد آن توسط کمیته برنامه‌ریزی و تدوین سازمان ملی استاندارد ایران تأییدشده و مابقی در دست بررسی است که با همراهی ارگان‌ها و اساتید دانشگاه و صنعتگران پرتلاش استان بتوانیم در سال آینده یکی از استان‌های مطرح در زمینه تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی باشیم.

به گزارش فارس، تفاهم‌نامه منعقدشده بین دانشگاه غیرانتفاعی شیخ بهایی و اداره کل استاندارد استان اصفهان پیرامون همکاری‌های دوطرفه، تعامل متقابل و استفاده بهینه از توانایی‌های علمی، فنی و پژوهشی یکدیگر در موارد مشارکت در تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی مرتبط (به خصوص محصولات دانش بنیان و اختراعات) است.

همچنین همکاری در زمینه اخذ مجوز آزمایشگاه تأیید صلاحیت کالیبراسیون و تعیین صلاحیت آزمایشگاه‌های همکار، ارائه خدمات متقابل آموزشی و آزمایشگاهی، تعریف پروژه‌های تحقیقاتی و دانشجویی منجر به تدوین استانداردهای مورد نیاز و استفاده از مشاوره‌های فنی و تخصصی دانشگاه برای بهبود کیفیت تولید و ارتقاء سطح استاندارد محصولات تولیدی استان اصفهان از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/2301/ل/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول