اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه مقدم نداجا ناوگان جنوب مطرح کرد

اشراف کامل نیروی دریایی ایران در پهنه بین‌المللی

فرمانده قرارگاه مقدم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ناوگان جنوب گفت: در حال حاضر ایران اسلامی در پهنه آب‌های بین‌المللی، اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ با تامین امنیت به آب‌های دوردست اشراف کامل دارد.

اشراف کامل نیروی دریایی ایران در پهنه بین‌المللی

دریادار ابراهیم اشکان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: امروز ما نظاره‌گر توان ساخت تمام تجهیزات مورد نیاز خود با بالاترین تکنولوژی روز دنیا در داخل کشور هستیم و در این سال‌ها در بحث موشکی بسیار پیشرفت کرده‌ایم.

این فرمانده ارشد کرمانشاهی نیروی دریایی تصریح کرد: در بحث کانال‌های زیرسطحی در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین کارهای بزرگ و قابل تقدیری صورت گرفته است.

اشکان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور ایران در پهنه آب‌های بین‌المللی، اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ با تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشور و دفاع از منافع ملی، به آب‌های دوردست اشراف کامل دارد.

وی با اشاره به فرمایش فرمانده معظم کل قوا که فرمودند نیروی دریایی در خط مقدم نبرد با دشمن قرار دارد، گفت: این نیرو با تمام توان و آمادگی می‌تواند هرگونه تعرضی به خاک مقدس کشور را دفع کند و این‌ها همه حکایت از توانمندی‌های نداجا است.

فرمانده قرارگاه مقدم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ناوگان جنوب ابراز داشت: نیروی دریایی از نظر تجهیزات، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و پرداختن به بحث پیشرفت در این زمینه نیازمند دو دیدگاه است که یکی تجهیز نداجا به تجهیزات الکترونیکی، مکانیکی و سلاح‌های قوی و دیگری ارتقا و بهینه‌سازی تجهیزات در اختیار گرفته است.

این مسئول در خصوص دیدگاه نخست گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب و به‌خصوص در سال‌های اخیر توانسته با بهره‌گیری از جوانان همین مرز و بوم با همت و تلاش‌های فراوان و با همکاری تنگاتنگ صنایع، دانشگاه‌ها و جوامع علمی داخل کشور و رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا کارهای بسیار بزرگی را انجام دهد.

اشکان، تلاش‌های جهادی و شبانه‌روزی نیروهای متخصص و جوانان ایرانی را منجر به ساخته شدن ناوشکن جمهوری اسلامی ایران به‌نام جماران دانست و عنوان کرد: این ناوشکن به تمام علوم روز دنیا مجهز است.

وی افزود: ساخت و به آب‌اندازی ده‌ها زیرسطحی، ناوچه تندرو، موشک‌انداز کلاس پیکان، تعمیرات اساسی و به آب‌اندازی زیرسطحی جمهوری اسلامی ایران به‌نام طارق، به آب‌اندازی ناوشکن بایندر، لاوان و ناوچه سیرجان، ساخت موشک‌های سطح به سطح، سطح به هوا و ساحل به دریا و پروژه‌های در دست اقدام ساخت ناوشکن‌ها، ناوهای سهند و سینا و ساخت زیرسطحی‌های سبک نشان از پیشرفت‌های قابل توجه نیروی دریایی در زمینه تجهیزات است.

فرمانده قرارگاه مقدم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ناوگان جنوب در بحث ارتقا و بهینه سازی تجهیزات و اقلام در اختیار یادآور شد: نباید از هوش جوانان ایرانی متعهد و انقلابی این مرز و بوم غافل بود که به‌حق کارهای بزرگی در ارتقای توان رزمی انجام داده‌اند.

وی گفت: تجهیزاتی که سال‌های متوالی در گوشه انبارها، پارکینگ‌ها و سوله‌ها به ‌علت داشتن اشکالات فنی و عملیاتی زمین‌گیر شده بودند با همت و تلاش کارکنان متخصص و خدوم نداجا تعمیر و در حال حاضر به استعداد رزمی کشور اضافه شده است.

اشکان اذعان داشت: نداجا در بهینه‌سازی و ارتقای توان رزمی یگان‌های شناور، سامانه‌های موشکی، زیرسطحی، پهپاد و پروازی به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است.

به گفته این مسئول، یگان‌های شناور سطحی که در اختیار نداجا قرار دارند در تمام زمینه‌های موتوری، برقی، سلاح، کنترل صدمات و بدنه جایگزین شده و تماماً بومی و ساخت کشور عزیزمان ایران است.

انتهای پیام/2700/ن40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول