اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز جهانی معلولین

30 معلول نخبه و نمونه استان مرکزی تجلیل شدند

همزمان با روز جهانی معلولین 30 معلول نخبه و نمونه استان مرکزی در اراک تجلیل شدند.

30 معلول نخبه و نمونه استان مرکزی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در این مراسم گفت: در حال حاضر بیش از 26 هزار معلول زیر پوشش خدمات حمایتی این نهاد قرار دارند.

رضا ربیعی افزود: ارائه خدمات توانبخشی، پزشکی و حمایتی  به مددجویان زیر پوشش از مهم‌ترین وظایف بهزیستی است.

وی تصریح کرد: معلولان نباید اجازه دهند معلولیت آنها مانعی برای مشارکت اجتماعی آنان در فعالیت‌های اجتماعی شود چرا که معلولیت محدودیت نیست.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه خدمت به توان جویان و مددجویان جامعه وظیفه هر نهاد مسئولی است، ادامه داد: بهزیستی به عنوان متولی این امر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و خوشبختانه گام‌های ارزنده‌ای در این راستا برداشته است.

ربیعی رفع نیازهای توان جویان زیر پوشش بهزیستی، تلاش به منظور خودکفایی و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه توان جویان را از سیاست‌های اصلی این سازمان عنوان کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک نیز رفع نیازهای اولیه و معیشتی جامعه هدف بهزیستی را مهم‌ترین وظیفه مسئولان ذی‌ربط دانست و گفت: شورای شهر اراک به عنوان یکی از نهاد‌های مرتبط با حوزه اجتماعی با تدوین برنامه‌های دراز مدت به ویژه مناسب‌سازی محیط شهری به دنبال رفع برخی از نیازهای این قشر است.

منوچهر کاظمی افزود: توجه به اشتغال، مسکن و توانبخشی معلولان امر بسیار مهمی است که باید مسئولان به آن اهتمام ورزند.

وی تصریح کرد: امروز معلولان با درخشش در بخش‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی ثابت کرده‌اند که استعدادهای بالایی دارند و معلولیت مانع پیشرفت آنان نشده است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: از مجموع معلولان استان 28 درصد معلول جسمی و حرکتی، 19 درصد معلول ذهنی، 6 درصد نابینا و مابقی از سایر معلولیت‌ها از جمله شنوایی رنج می‌برند.

عباس لطیفی افزود: معاونت توانبخشی بهزیستی استان خدمات توانبخشی را در چهار حوزه پزشکی، آموزشی، حرفه‌ای و اجتماعی به معلولان ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به خدمات حوزه پزشکی بیان داشت: تحویل وسایل کمک توانبخشی، ارجاع به مراکز نگهداری خدمات حوزه پزشکی، پرداخت شهریه دانشجویان و پرداخت کمک هزینه تحصیلی از خدمات حوزه آموزشی، ارجاع معلولان به مراکز حرفه‌آموزی، پرداخت تسهیلات اشتغال از خدمات توانبخشی حرفه‌ای و فراهم سازی بستر‌های لازم به منظور دسترسی معلولان به امکانات محیطی و مناسب ‌سازی محیط از خدمات قابل ارائه در حوزه توانبخشی اجتماعی است.

انتهای پیام/87004/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول