اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده خبر داد

شناسایی و حمایت بیش از 400 معلول در لنده

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: اداره بهزیستی بیش از 400 معلول در شهرستان را شناسایی کرده و مورد حمایت خود قرار داده است.

شناسایی و حمایت بیش از 400 معلول در لنده

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، نورعلی کاظمی شامگاه سه‌شنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به 12 آذر روز جهانی معلولان گفت: اعلام این روز به نام معلولان از سوی مجمع عمومی سازمان ملل به معنای ارج نهادن به تجارب و توانمندی‌های انسان‌هایی است که با معلولیت‌های گوناگون دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: این روز فرصتی برای جلب توجه کشورها و جامعه جهانی به پدیده معلولیت و بررسی مشکلات انسان‌های معلول در جامعه است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: شهرستان لنده هم از جامعه جهانی مستثنی نبوده و بیش از 400 معلول را در خود جای داده است.

وی افزود: از این تعداد بیش از 247 نفر معلول جسمی و حرکتی، ذهنی، اعصاب و روان، ایزوله و ضایعه نخاعی بوده که از این تعداد بیش از 30 نفر دانشجو و 75 نفر دانش‌آموز هستند.

کاظمی یادآور شد: در حال حاضر هم 100 نفر پشت نوبت بوده که در صورت تأمین اعتبار از حمایت این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: پشت نوبت بودن به معنای این نبوده که هیچ‌گونه خدماتی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد بلکه کمک‌های موردی و درمانی و ... به آنها پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده در ادامه به ساخت مسکن معلولان اشاره کرد و گفت: تأمین کمک‌ هزینه درمانی، کمک هزینه ساخت مسکن، ازدواج، جهیزیه، وسائل کمک پزشکی و صدور دفترچه درمانی از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی برای حمایت از این قشر آسیب‌پذیر است.

کاظمی افزود: تا کنون چندین طرح و تسهیلات اشتغال‌زایی در اختیار معلولان و مددجویان قرار گرفته و در آینده نیز به سطح وسیع‌تری گسترش خواهد یافت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده با اشاره به اولویت کاری سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و ضایعات اجتماعی را مهمترین اولویت کاری خود قرار داده و در این زمینه تلاش‌های لازم را به کار خواهد بست.

وی به ارائه خدمات مشاوره‌ای اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی مرکز خدمات مشاوره‌ای در شهرستان لنده به همه زوج‌های جوان قبل، حین و بعد از ازدواج مشاوره داده می‌شود.

انتهای پیام/82013/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول