اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز خواستار شد

تلاش بیشتر شهرداری‌ها برای مناسب‌سازی معابر برای معلولان

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت‌: شهرداری‌های این استان باید تلاش بیشتری در جهت مناسب‌سازی معابر عمومی برای استفاده معلولان داشته باشند.

تلاش بیشتر شهرداری‌ها برای مناسب‌سازی معابر برای معلولان

مجید سریزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در هر جامعه‌ای برخی از شهروندان دارای معلولیت‌های جسمی و حرکتی بوده و به همین دلیل برای انجام کارهای روزمره و همچنین برآورده کردن نیازهای خود نیازمند بهره‌مندی از امکانات خاص هستند.

وی تصریح کرد: در استان البرز نیز برخی از شهروندان دارای معلولیت‌های جسمی هستند و این در حالی است که تعدادی از جانبازان سرافراز جبهه‌های حق علیه باطل نیز در شهرها و مناطق مختلف استان البرز زندگی می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: این شهروندان حق دارند که مانند دیگر افراد از خدمات عمومی استفاده کرده و باید شرایط به صورتی باشد که معلولان و جانبازان ما در زمان استفاده از امکانات عمومی و همچنین تردد در سطح شهر دچار مشکل نشوند.

سریزدی گفت: به عنوان نمونه معابر عمومی باید به صورتی طراحی و احداث شوند که معلولان جسمی و حرکتی در زمان تردد در این معابر با مشکلی روبه‌رو نباشند و اگر یک فرد روشن‌دل خواست از امکانی استفاده کند، از این حق محروم نشود.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه چه نهادی مسئولیت مناسب‌سازی معابر و امکانات عمومی ویژه معلولان را بر عهده دارد، گفت: هر دستگاهی در حوزه کاری خود باید به این مسائل توجه کند و به طور کامل نمی‌توان یک ارگان و یا سازمان خاص را متولی دانست و همه مسئولیت‌ها را از وی طلب کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرداری‌ و ادارات راه و شهرسازی متولیان اصلی ساخت و سازها هستند و باید مجوز ساخت و ساز از سوی این سازمان‌ها صادر شود، لازم است که در زمان صدور مجوز به ویژه احداث اماکن و معابر عمومی و محیط‌های خدماتی و رفاهی بر وجود امکانات ویژه معلولان توجه جدی داشته باشند.

سریزدی افزود: انتظار از شهرداری‌های فعال در استان البرز این است که در زمان احداث مراکز رفاهی و خدماتی، ساخت معابر و بالاخره اماکن عمومی، از صدور مجوز برای مراکزی که فاقد امکانات ویژه معلولان هستند، خودداری کنند.

وی متذکر شد: همچنین در بحث حمل و نقل شهری که باز هم متولی اصلی آن شهرداری‌ها هستند،‌ لازم است که ناوگان حمل و نقل به صورتی طراحی شود که معلولان نیز در کنار دیگر اقشار جامعه بتوانند از خدمات ارائه شده، بهره‌مند باشند.

سریزدی در پایان گفت: استانداری البرز به طور قطع از طرح‌هایی که در حوزه افزایش خدمات‌رسانی به معلولان و جانبازان از سوی دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود، حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام/2302/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول