اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

پاسخ هاشمی به مدعیان شکنجه

هاشمی در پاسخ به ادعای شکنجه زندانیان: وقتی یک مقام رسمی کشور از شکنجه سخن می گوید مردمی که در سراسر جهان به انقلاب ما امید بسته‌اند نا امید می‌شوند وقتی حرمت امامزاده را متولی نگه نمی‌دارد چه می‌توان گفت.

پاسخ هاشمی به مدعیان شکنجه

رخدادهای13 آذر 1359

چکیده

  • ابوالحسن بنی صدر: من با اطمینان خاطر به علاقمندان این انقلاب می گویم که امید دشمن به این که بگومگوهای ما از حد انتقاد بیرون آید و به صورت برخورد درآید تا مجالی برای دشمن فراهم آورد آرزویی است که دشمن باید به گور ببرد.
  • دکتر حبیب الله پیمان : آمریکا می خواهد حاکمیت امپریالیسم را در پوشش لیبرالیسم اسلامی در ایران برقرار کند.
  • آیت الله هاشمی رفسنجانی طی سخنانی گفت : استعمار می خواهد اسلام عربستان سعودی و اسلام سعودی را جایگزین اسلام ناب مد نظر امام سازند.
  • قوای جمهوری اسلامی تلاش دشمن بعثی برای نفوذ مجدد در دشت آزادگان را خنثی کردند.
  • رویترز گزارش داد آمریکا دو شرط از 4 شرط ایران برای آزادی گروگان ها را غیرعملی دانسته و گفته است نمی توانیم اموال شاه را برگردانده و ادعاهای کمپانی های آمریکایی علیه ایران را جبران کنیم .

دشمن آرزوی تبدیل بگو مگوها به برخورد را به گور خواهد برد

ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور در یک مصاحبه مطبوعاتی با شرکت خبرنگاران داخلی و خارجی اظهار داشت : وی اظهار داشت : من با اطمینان خاطر به علاقمندان این انقلاب و به همه کسانی که در انقلاب اسلامی ما شرکت جسته اند و به سرنوشت این انقلاب و به پیروزی نیروهای مسلح در جبهه های جنگ امیدوارند می گویم که امید دشمن به این که بگومگوهای ما از حد انتقاد بیرون آید و به صورت برخورد درآید تا مجالی برای دشمن فراهم آورد آرزویی است که دشمن باید به گور ببرد.

 

یر خلاف ادعای بنی صدر دشمن نه تنها آرزوی تبدیل منازعات سیاسی به درگیری های گسترده را به گور نبرد بلکه این آرزو توسط بنی صدر و اطرافیانش به تحقق پیوست تا این که به برکناری بنی صدر از مقام ریاست جمهوری در آخرین روزهای خرداد ماه 60 منتهی گردید .

بنی صدر : هر کس به نام رئیس جمهور در مقام تحریک برآید توطئه گر است

رئیس جمهور افزود : هر کس به نام رئیس جمهور در مقام تخطئه و تحریک و روش هایی از این قبیل برآید من او را توطئه گر می دانم و از خود نمی دانم من باید بگویم هر کس به نام رئیس جمهوری در مقام تخطئه و تحریک و روش هایی از این قبیل برآید نسبت به هرکس و هر گروه این کار را انجام بدهد او را توطئه گر می دانم و از خود نمی دانم و همین طور کسانی که با دادن شعارهایی به عنوان موافق و مخالف سعی می کنند جوی را به وجود آورند بدانند که مردم آگاه و هوشیار هستند و فریب نمی خورند . گفتنی است بنی صدر به سوال درباره گارد ریاست جمهوری ، حدود وظایف آن و منبع تعیین بودجه و توجیه تشکیل آن از نظر قانون اساسی پاسخی نداد.(1)

پیمان : تاکنون در مورد واگذاری مسئولیت دولتی با من صحبت نشده است

دکتر حبیب الله پیمان در مصاحبه ای مطبوعاتی اظهار داشت تاکنون پیشنهادی برای تصدی سمت های دولتی به من نشده است . وی در بخشی از این مصاحبه همچنین گفت : آمریکا می خواهد حاکمیت امپریالیسم را در پوشش لیبرالیسم اسلامی در ایران برقرار کند. وی ادامه داد : غیر از روحانیت اصیل و مبارز بخش هایی از روحانیت از سازشکاران دفاع می کنند.

سازشکاران اختلاف ایران و آمریکا را ساده و قابل مذاکره می دانند

وی همچنین گفت : جریان سازشکار تضاد میان انقلاب اسلامی ایران با امپریالیسم را اختلاف ساده می داند که بایستی از طریق مذاکره حل شود و در پشت سر این جریان سازشکار، امپریالیسم آمریکا می خواهد پایگاه های اقتصادی اش را حفظ کند و نفوذ سیاسی – نظامی اش را دوباره برقرار نماید این جریان از عمیق تر شدن انقلاب جلوگیری می کند. وی ادامه داد : نیروهای خط امامی قادرند از پیدایش استبداد مذهبی یا نظامی جلوگیری کنند. پیمان در بخش دیگری از این مصاحبه گفت : ما می توانیم از کمک های همه جانبه کشورهای ضد امپریالیسم و جنبش های رهایی بخش برخوردار باشیم . (2)

هاشمی : دشمن به دنبال جایگزینی اسلام ناب با اسلام سعودی است

آیت الله هاشمی رفسنجانی طی سخنانی گفت : استعمار می خواهد شکل انقلاب را در کشور نگه داشته و محتوا را منحرف سازد از این رو در تلاش هستند اسلام عربستان سعودی و اسلام سعودی را جایگزین اسلام ناب مد نظر امام سازند.

رویترز گزارش داد آمریکا دو شرط از 4 شرط ایران برای آزادی گروگان ها را غیرعملی دانسته و گفته است نمی توانیم اموال شاه را برگردانده و ادعاهای کمپانی های آمریکایی علیه ایران را جبران کنیم .

وی در پاسخ به ادعای بنی صدر مبنی بر این که زندانیان شکنجه می شوند گفت : برخورد ایران اسلامی با زندانیان در کشورهای پیشرفته ای چون آمریکا و فرانسه نیز انجام نمی شود ما برای اعتراف گیری از عوامل کودتا گفتیم حتی یک سیلی به این ها نزنند ولی در کشور های دیگر این مسائل روی می دهد .

هاشمی ادامه داد : وقتی یک مقام رسمی کشور از شکنجه سخن می گوید مردمی که در سراسر جهان به انقلاب ما امید بسته اند نا امید می شوند وقتی حرمت امامزاده را متولی نگه نمی دارد چه می توان گفت؟(3)

شکست طرح عراق برای اشغال مجدد دشت ذهاب

قوای جمهوری اسلامی تلاش دشمن بعثی برای نفوذ مجدد در دشت آزادگان را خنثی کردند. در این نبر گروهی از سربازان عراقی کشته شده و گروه دیگری نیز به اسارت درآمدند. خبر دیگر این که به گزارش کیهان در عملیات چند جانبه ای که در منطقه سومار صورت گرفت علاوه برانهدام بخشی از نیروهای عراقی در این جبهه پیشروی به سمت مرز نیز صورت گرفت.(4)

آمریکا 2 شرط ایران را غیرعملی خواند

رویترز گزارش داد آمریکا دو شرط از 4 شرط ایران برای آزادی گروگان ها را غیرعملی دانسته و گفته است نمی توانیم اموال شاه را برگردانده و ادعاهای کمپانی های آمریکایی علیه ایران را جبران کنیم .  مقامات رسمی آمریکایی و الجزایری از افشای جزئیات پیام جدید کارتر خودداری کرده اند و از سوی دیگر کریستوفر معاون وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده است که مسائل خیلی پیچیده است و مشکلات مالی و حقوقی را به دنبال دارد . (5)

پی نوشت :

1-  اطلاعات ، 13 آذر1359، صفحه 11، دشمن نه تنها آرزوی تبدیل منازعات سیاسی به درگیری های گسترده را به گور نبرد بلکه این آرزو توسط بنی صدر و اطرافیانش به تحقق پیوست تا این که به برکناری بنی صدر از مقام ریاست جمهوری در آخرین روزهای خرداد ماه 60 منتهی گردید .

2- اطلاعات ، 13 آذر1359، صفحه 9 ، پیمان در کمال تعجب در حالی که چندین ماه از آغاز جنگ می گذشت و نیاز به نیروهای نظامی از جمله ارتش برای رویارویی در مقابل دشمن بعثی به شدت احساس می شد از تغییرات بنیادین در ارتش سخن گفته و مخالفین انحلال ارتش را لیبرال می نامید که به آمریکا وابسته اند !! شاید تحقیق و پژوهش در اهداف بیان این سخن محققین را به نتایج شگرفی در خط و خطوط و ارتباطات گوینده آن یعنی حبیب الله پیمان برساند و نشان دهد که او در سخنان ضد آمریکایی خود صداقت نداشته و در واقع همان خط آمریکا را برای تضعیف ارتش و در نهایت تسلط عراق و نابودی انقلاب اسلامی دنبال می کرد .

3-  اطلاعات ، 13آذر1359، صفحه 2

4-  کیهان ، 13 آذر1359، صفحه 12

5- کیهان ، 13 آذر1359، صفحه 10

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

پایان متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول