اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب مطرح کرد

بسیج تمام امکانات برای ایجاد اشتغال‌ در بناب

فرماندار بناب گفت: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل باید تمام توان خود را برای ایجاد اشتغال در شهرستان بناب بسیج کنند.

بسیج تمام امکانات برای ایجاد اشتغال‌ در بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال ‌با اشاره به سهم بناب در سال 91 برای اشتغال افزود: کل تعهد شهرستان بناب در سال گذشته برای ایجاد اشتغال، 3 هزار و 151 نفر بود که در این مدت برای 3 هزار و 947 نفر شغل ایجاد شد.

برقی تاکید کرد: 25 درصد نیز علاوه بر سهمیه در نظر گرفته شده برای شهرستان اشتغال ایجاد شده و برای این منظور 19 میلیارد ریال نیز اعتبار اختصاص یافته بود.

فرماندار بناب ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل به خاطر فراهم آوردن شرایط و زمینه لازم برای اشتغالزایی افزود: امسال نیز برای شهرستان بناب 3 هزار و 222  سهم در نظر گرفته شده که تاکنون یک‌هزار و 63 نفر آن ثبت شده و دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل باید سعی کنند تمام توان خود را برای تحقق سهمیه در نظر گرفته شده در شهرستان بسیج کنند.

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان بناب همچنین با بیان اینکه اولویت اول و اصلی کشور اشتغال است، تأکید کرد: تمام مشکلات اقتصادی و اجتماعی که گریبان‌گیر کشور می‌شود، از ناحیه بیکاری است.

وی تاکید کرد: از این رو مسئولان امر باید با تلاش خود و استفاده از ظرفیت‌های موجود نگذارند جایگاه شهرستان بناب از لحاظ ایجاد اشتغال سیاه‌نمایی شده و یا تضعیف شود.

برقی تصریح کرد: امکانات و اعتبارات فوق جوابگوی بیکاران نیست از این رو دولت و مجلس برای حل مشکل اشتغال باید سند ملی تنظیم کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر بیکاری حل و ریشه‌کن شود، قطعاً سایر مشکلات اجتماعی جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بناب نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند اشتغال در این شهرستان یادآور شد: در سال 92 سهم شهرستان بناب از مشاغل خانگی 730 مورد است که تا امروز 158 مورد آقا و 572 مورد خانم ثبت‌نام کرده و تسهیلات در نظر گرفته شده نیز 3 هزار و 130 میلیون ریال است.

محمود پورلطفعلی افزود: سهم شهرستان بناب از طرح‌های مشاغل خانگی 2 هزار و 224 نفر است که تا امروز یک هزار و 567 مورد در سامانه باید ثبت می‌شد اما تاکنون یک‌هزار و 63 نفر ثبت شده و مابقی مانده است.

به گفته وی، سهم کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بناب از محل مشاغل خانگی در مجموع 240 نفر است که تا امروز باید 169 نفر ثبت می‌کردند و خوشبختانه توانسته‌اند 173 مورد را در سامانه ثبت کنند.

بنابراین گزارش، در ادامه این جلسه به دلیل ثبت به موقع مشاغل و جذب اعتبارات لازم از سوی کمیته امداد امام خمینی(ه) شهرستان بناب، رئیس کارگروه اشتغال بناب با اهدای لوح سپاس از مسئولان کمیته امداد این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/60001/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول