اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی‌ اجتماعی شهردار شیراز خبر داد

اجرای 70 درصد از پروژه‌های عمرانی ‌فرهنگی در جنوب شهر

معاون فرهنگی‌ اجتماعی شهردار شیراز از اجرای 70 درصد از پروژه‌های عمرانی ‌فرهنگی در جنوب شهر این استان خبر داد.

اجرای 70 درصد از پروژه‌های عمرانی ‌فرهنگی در جنوب شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد فرخ‌زاده بعد از ظهر امروز در جلسه‌ پیش از بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری این شهر، اظهار داشت: با 25 سرفصل در مجموع 68 پروژه تعریف شده است که نیمی از بودجه 40 میلیارد و 500 میلیون تومان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: کارهای عمرانی ‌فرهنگی در شهرداری جزو وظایف ما نیست بلکه وظیفه معاونت شهرسازی و معماری و به تبع آن، شهرداری مناطق است اما معاونت فرهنگی ‌اجتماعی شهرداری شیراز، انجام پروژه‌های متوسط و کوچک را قبول کرده‌ است و پروژه‌های بزرگ را با همکاری دیگر معاونت‌ها قبول و انجام می‌دهد.

فرخ‌زاده ادامه داد: از ابتدای خرداد گذشته، واحد عمرانی را در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز راه‌اندازی کردیم که بی‌سابقه بوده و از آن زمان این معاونت وارد ساخت پروژه‌های عمرانی شده‌ است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز، تصریح کرد: بودجه ما در سال جاری 40 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که نسبت به سال گذشته 120 درصد افزایش داشته اما نسب به دیگر بودجه‌های شهرداری رقم ناچیزی‌ است که می‌توان گفت کل این بودجه معادل یک تقاطع غیر هم‌سطح می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر حداقل 10 درصد از سهم بودجه عمرانی شهرداری به پروژه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و تفریحی اختصاص داده شود می‌توان ادعا کرد که به مطلوبیت نسبی دست یافته‌ایم.

فرخ‌زاده به 68 پروژه تعریف شده در شش ماه نخست سال جاری که 50 درصد از بودجه را به خود اختصاص داده‌اند، اشاره کرد.

معاون فرهنگی ‌اجتماعی شهردار شیراز بیان کرد: 70 درصد از پروژه‌ها را در جنوب شهر کار کرده‌ایم و در بازدید امروز پروژه‌ها همگی از مرکز تا جنوب شهر واقع شده‌اند و تصمیم ما بر توسعه جنوب شهر بوده و از این موضوع دست بر نداشته و دنبال می‌کنیم.

خودمان با دست خودمان آبروی‌مان را نبریم

وی با اشاره به اظهار نظر برخی مسئولان استانی درباره منازل مبله بیان داشت: در حالی که در شمال کشور در هر پنج قدم یک نفر دارد منزل مبله خود را به مسافران معرفی می‌کند، هیچ‌کس ایرادی نمی‌گیرد اما در شیراز با وجود اینکه شهری فرهنگی با مردمی فرهیخته است، برخی اظهار نظر‌ها شایسته نیست.

فرخ‌زاده اضافه کرد: ما این موضوع را از جهات گوناگون بررسی کرده‌ایم و اشکالی در آن وجود ندارد و پیش از هر اظهار نظری باید توجه داشت که این گفته‌ها باعث بروز چه اتفاقاتی در سطح کشور و حتی بین‌الملل می‌شود.

معاون فرهنگی‌ اجتماعی شهردار شیراز در ادامه گفت: نباید حاشیه‌ را به کل تعمیم داد و با این‌گونه گفته‌ها از جذب سرمایه‌گذار جلوگیری کرد و آبروی‌مان را با دست خودمان نبریم و سهم خود را با کاستن از اقتدارمان در کشور، کم نکنیم.

وی همچنین به فرهنگ‌سرای سیبویه واقع در محله سنگ‌سیاه اشاره کرد و بیان داشت: پس از فروکش کردن کف این مجموعه و تعطیلی آن، تصمیم گرفتیم در راستای توانمندسازی این محله، ساختمانی سنتی و شیک با عنوان فرهنگ‌سرا ساخته و اخبارش را به سازمان ملل بدهیم که در مناطق کم‌برخوردار، چنین فعالیت‌هایی وجود دارد.

فرخ‌زاده افزود: اما سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این استان در حالی که این خانه در این اداره ثبت نشده‌ است، از اجرای عملیات مورد نظر ما جلوگیری می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز در پایان از ساخت تله‌کابینی در یکی از محورهای بند چنار راهدار -جبل دراک، سد تنگ سرخ - جبل دراک، دروازه قرآن – سعدی، باغات قصردشت و همچنین در منطقه قلات، در صورت جذب سرمایه‌گذار خبر داد.

انتهای پیام/2448/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول