اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی استان سمنان:

هرگونه شعار جداسازی معلولان از سوی بهزیستی کاملاً مردود است

معاون بهزیستی استان سمنان با اشاره به شعار امسال روز جهانی معلولان «موانع را بشکنید، درها را باز کنید به سوی جامعه‎ای فراگیر برای همه» تأکید کرد: هرگونه شعار جداسازی معلولان از طرف سازمان بهزیستی کاملاً مردود است.

هرگونه شعار جداسازی معلولان از سوی بهزیستی کاملاً مردود است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان سمنان، علیرضا ایزدپور در آستانه روز جهانی معلولان، ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان اظهار کرد: یکی از مطالب مهم و اساسی این است که ما بتوانیم اقدامات و فعالیت‎هایی انجام دهیم که شرایط مناسب برای حضور فعال و مشارکت افراد معلول مانند دیگر اعضای جامعه در تمامی عرصه‎های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی فراهم شود.

وی تصریح کرد: هرگونه شعار جداسازی معلولان، دهکده معلولان و یا بلوک‎های مختص معلولان کاملاً از طرف سازمان بهزیستی و رویکردی که این سازمان دارد، مردود است.

معاون بهزیستی استان سمنان با تأکید بر اینکه تلاش بر این است که معلولان در تمامی بخش‎های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در کنار دیگر افراد جامعه فعالیت و حضور داشته باشند، ادامه داد: با توجه به اینکه بالاترین آمار معلولیت مربوط به معلولان جسمی- حرکتی است، برای تردد معلولان و رفع موانع معماری در سطح شهرها، با توجه به قانون جامع حمایت از معلولان تأکید شده تا سازمان‎ها و ادارات کمک و همکاری کرده و موانع معماری رفع شود تا معلولان نیز بتوانند از خدمات ادارات مختلف همانند افراد عادی استفاده کرده و حضور داشته باشند.

ایزدپور با اشاره به بحث بیمه درمانی مددجویان تصریح کرد: مددجویان بهزیستی سال‎های گذشته در کنار دفترچه بیمه خدمات درمانی از بیمه تکمیلی هم برخوردار بودند که در سال جاری این بیمه دچار مسائل و مشکلاتی شده است، با این حال اگر مددجویان علاوه بر آن برای درمان و هزینه‎های جراحی هزینه‎های دیگری داشته باشند و در بحث درمانی دچار مشکل باشند با مراجعه و اعلام به مددکاران، در قالب گزارشات و کمک موردی مشکل آنها را حل می‎کنیم.

قائم مقام بهزیستی استان سمنان ادامه داد: اگر چه خدمات سازمان بهزیستی به معلولان وسیع است و تلاش شده تا هزینه‎هایی از قبیل هزینه‎های ایاب و ذهاب، تهیه لوازم توان‎بخشی مانند ویلچر، واکر، سمعک و یا حتی کشت حلزونی سمعک که هزینه‎ای در حدود پنج تا شش میلیون تومان دارد را پشتیبانی کرده و در این زمینه‎ها نیز مساعدت شده است.

این مسئول، مهم‎ترین هدف، شعار، سیاست و اولویت سازمان را اشتغال معلولان اعلام کرد و افزود: برنامه‎ریزی‎ها و پیگیری‎ها ادامه دارد و امیدواریم با توجه به قانون سه درصدی اشتغال که مهم‎ترین راهبرد و استراتژی برای معلولان در سال جاری است، به هر نحوی اعم از خوداشتغالی، کارفرمایی و یا اشتغال در ادارات این امر محقق شود.

ایزدپور خاطر نشان کرد: با اینکه در حوزه مسکن اقدامات خوبی انجام شده ولی معلولان در صورت نبود اشتغال قادر به پرداخت اقساط خود نیستند و باز هم مشکلات زندگی معلولان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر واقعاً سه درصد سهمیه تعیین شده قانون حمایت از معلولان در استخدام‎های دولتی عملی و قانونی کاملاً اجرا شود، که از تأکیدات و فصل مهم آن است و حتی تأکید شده بین 50 تا 100 درصد مشاغل تلفن‎چی و اوپراتوری به معلولان اختصاص داده شود، موجب حضور فعال معلولان در جامعه خواهد شد.

این مسئول همچنین گفت: بر عکس تصور، معلولینی داریم که مدارک دانشگاهی دارند و می‎توانند در آزمون‎های استخدامی شرکت کنند و حتی اگر معلولان نیاز داشته باشند زمینه‎های آموزش فراهم می‎شود و دوره‎های مورد نیاز را طراحی کرده و با همکاری فنی و حرفه‎ای به طور رایگان برگزار می‎کنیم.

انتهای پیام/2249/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول