اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور فرهنگی اداره‌کل بهزیستی استان همدان خبر داد

تشکیل 3 کمیته کاهش آسیب در اداره‌کل بهزیستی همدان

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان همدان از تشکیل 3 کمیته کاهش آسیب در بهزیستی استان در سال جاری خبر داد.

تشکیل 3 کمیته کاهش آسیب در اداره‌کل بهزیستی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابوالفضل باب‌الحوائجی ظهر امروز در همایش روز جهانی ایدز اظهار کرد: امروز بیماری ایدز به عنوان چهارمین بحران در جهان بسیار مهم و تأثیرگذار شده است.

وی مهم‌ترین عامل شیوع بیماری ایدز را طی سال‌های اخیر تزریق خون‌های آلوده دانست و افزود: در این زمینه نبود اطلاع‌رسانی مناسب در شیوع بیماری در جهان و به خصوص ایران مؤثر بوده است.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان همدان اقدامات صورت گرفته در امر پیشگیری از بیماری را کافی ندانست و گفت: نیاز به وجود تخت‌های بستری برای بیماران مبتلا در بیمارستان‌ها از الزامات است.

وی عملکرد اداره‌کل بهزیستی استان همدان را در کاهش ابتلا به ایدز طی شش ماه اخیر مؤثر دانست و یادآور شد: با وجود عدم اختصاص بودجه از سوی دولت، ایجاد مراکز مبارزه با بیماری ایدز و اداره آنها با استفاده از بودجه جاری انجام شده است.

باب‌الحوائجی از تشکیل سه مراکز کاهش آسیب در بهزیستی استان همدان خبر داد و اضافه کرد: یک میلیون و 111 نفر زیرپوشش این مرکز قرار می‌گیرد و تاکنون 367 مرد و 744 زن در سه مرکز کاهش آسیب بهزیستی پذیرش شده‌اند که هیچ موردی از ابتلا این افراد به بیماری ایدز وجود نداشته است.

وی با اشاره به خطر آلودگی به بیماری ایدز از طریق سرنگ آلوده افزود: با آمارگیری از مرکز بهزیستی ابتلا به سرنگ آلوده در اعتیاد دیده نشده است.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان همدان از وجود سه تیم سیار وابسته به مراکز کاهش آسیب در بهزیستی خبر داد و گفت: تیم سیار با پذیرش 571 نفر (314 زن و 357 مرد)، 3 میلیون و 505 عدد سرنگ توزیع کرده و یک میلیون و 674 سرنگ نیز جمع‌آوری کرده است.

وی تأسیس سرپناه شبانه‌روزی ویژه بانوان (شیلتر) در سال گذشته را برای کاهش آسیب مهم دانست و افزود: مراجعه به شیلتر در شب و ایجاد امنیت با فراهم کردن امکانات لازم می‌تواند در کاهش معضلات اجتماعی و از جمله بیماری ایدز مؤثر باشد.

باب‌الحوائجی از ایجاد کمیته‌های کاهش آسیب در دیگر شهرستان‌های استان همدان خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت کار حل مشکلات نیازمند اعتبار است.

وی ادامه داد: تحویل کیت تشخیص ویروس به مرکز کاهش آسیب، برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری از ایدز، پاکسازی پاتوق و ارائه بسته‌های آموزشی، ایجاد کلینیک مددکاری، تحویل مسکن مهر و پرداخت وام اشتغال و کمک‌های موردی به فرد مبتلا به ایدز از اقدامات اثرگذار در بهزیستی بوده است.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان همدان با اشاره به هفته اطلاع‌رسانی ایدز خاطرنشان کرد: برگزاری همایش مبارزه با ایدز، کلاس‌های کاهش آسیب، تشکیل کمیته کاهش آسیب و کلا‌س‌های آموزشی برای کودکان و زنان خیابانی در دستور کار است.

انتهای پیام/89026/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول