اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه:

امکانات بهزیستی برای حل مشکلات معلولان کافی نیست

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: امکانات و اعتبارات موجود بهزیستی برای حل مسائل و مشکلات معلولان کافی نیست.

امکانات بهزیستی برای حل مشکلات معلولان کافی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عبدالرضا میرزائیان ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولان اظهار داشت: بهزیستی به‌طور مستقیم متولی ارائه خدمات به جامعه هدف مخصوصا معلولان است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با این حال در سطح کلی امکانات و اعتبارات موجود بهزیستی برای حل مسائل و مشکلات معلولان کافی نیست.

وی با اشاره به موفقیت‌های کسب شده توسط معلولان در مقاطع مختلف از جمله علمی، ورزشی و تحصیلات عالیه ابراز داشت: امیدواریم که شما معلولان در آینده سفیران قوی و مقتدری باشید.

میرزائیان ابراز داشت: با وجود شما باید کاری کرد که بهزیستی به‌جای دستگاه پاسخگو به جامعه، به‌عنوان پرسشگر از تمام دستگاه‌هایی باشد که مسئولیت ارائه خدمات به معلولان را برعهده دارند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بهزیستی را پیگیر مسائل معلولان از جمله بحث اشتغال، مناسب‌سازی اماکن عمومی‌ و دسترسی آسان به خدمات در تمام سطوح مختلف اجتماعی دانست.

این مسئول یادآور شد: بهزیستی قدم‌هایی در بحث قوانین و مقررات حمایت از معلولان از جمله اشتغال آن‌ها برداشته، ولی این کافی نیست و باید این موضوع را در دستگاه‌های دیگر نیز نهادینه کرد.

میرزائیان موضوع توانبخشی معلولان را یکی از مسائل مهم دانست و تصریح کرد: با توانمندسازی معلولان در ابعاد مختلف از جمله اشتغال، معیشت، ورزشی و علمی، امروز شاهد موفقیت‌های آنان در تمام عرصه‌ها هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ابراز داشت: براساس آخرین آمار 16 هزار دانشجوی فارغ‌التحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و بالاتر در سطح بهزیستی در سراسر کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه آگاه‌سازی مسئولان در سطح کشور و استان تاکید کرد: در این زمینه جلسات و نشست‌هایی با مسئولان دستگاه‌های متولی این امر برگزار شده که امیدواریم هر چه سریع‌تر منتج به نتیجه شود.

این مسئول استان کرمانشاه را جزو استان‌های برتر در زمینه پیگیری بحث توانمندسازی معلولان عنوان کرد و اذعان داشت: ریاست شورای ایجاد شده در این زمینه را استاندار و دبیری آن را بهزیستی بر عهده دارد.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول