اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

کمبود زورخانه مناسب در سیرجان

خیلی‌ها در شهرستان سیرجان علاقه‌مند به ورزش زورخانه‌ای هستند، اما نبود امکانات یا مکان زورخانه سبب شده یا این ورزش را در خانه و یا در باشگاه ورزشی محله داشته باشند.

کمبود زورخانه مناسب در سیرجان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، خیلی افراد در شهرستان سیرجان علاقه‌مند به ورزش زورخانه‌ای هستند، اما نبود امکانات یا مکان زورخانه سبب شده یا این ورزش را در خانه و یا در باشگاه ورزشی محله داشته باشند که باشگاه ورزشی شهید ابراهیمی در محله باغ بمید سیرجان از جمله آنها است.

مهدی زید‌آبادی پیش‌کسوت ورزش باستانی به خبرنگار فارس گفت: 40 سال است در این باشگاه ورزشی که متعلق به جوانان است، ورزش پهلوانی کار می‌کنم و معتقد هستم این ورزش که با نام علی و اهل بیت است هم روح و هم جسم را می‌سازد و پرورش می‌دهد.

رضا صادقی که از سال 1357 مرید ورزش پهلوانی است و حتی یک صبح هم نشده که از این ورزش باز بماند، می‌گوید: اگر چه امکانات نداریم، اما عشق و علاقه ورزشی که به نام ائمه اطهار است هم روح و هم جسم را پرورش می‌دهد.

حسن صابرانی گفت: مشتاق و علاقه‌مند به ورش باستانی هستم و با دوستان و در عین حالی که امکانات نداریم در این مکان باشگاه ورزشی محله هر صبح هنگام اذان صبح خودمان را به ورزش می‌رسانیم.

محمد پرواسی نیز از بانیان و علاقه‌مندان ورزش زورخانه‌ای در محله است و این ورزش را موجب تقویت ایمان و روح و جسم می‌داند.

به گزارش فارس، در شهرستان سیرجان که دارای بیش از 30 محله و شهرک است، فقط دو زورخانه در مرکز شهر فعال است که جوابگوی علاقه‌مندان به ورزش باستانی نیست.

انتهای پیام/80015/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول