اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه

کانون‌های مساجد کردستان به 524 کانون می‌رسد

سرپرست اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به 524 کانون برسد.

کانون‌های مساجد کردستان به 524 کانون می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جلال قلعه‌شاخانی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و رابطین مجمع اهل بیت کردستان با اشاره به عملکرد 9 ماهه کانون‌ها اظهار کرد: توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری در کانون‌های مساجد، توجه به منویات رهبر در خصوص کانون‌های مساجد مبنی بر تقویت کانون‌ها، هماهنگی اعضای کانون‌ها با محوریت مساجد از مهم‌ترین اهداف این کانون‌ها بوده است.

وی به وجود 2 هزار و 96 مسجد در استان کردستان اشاره کرد و افزود: باید تا پایان سال 94 تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به 524 کانون ارتقاء یابد.

سرپرست اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید سهم کانون‌های مساجد به 25 درصد برسد و این کانون‌ها ارتقاء یابند.

وی با بیان اینکه باید مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد حمایت بیشتری شود، افزود: باید برای حفظ قداست و طهارت مساجد کوشش کنیم چراکه مساجد باید با مردم ارتباط مستقیم داشته باشند و مردم و جوانان را ارتزاق دینی و فرهنگی کنند.

قلعه‌شاخانی بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون کتابخانه‌های روستایی تاکید کرد و افزود: سعی می‌کنیم از ظرفیت کانون مساجد روستایی بیشترین بهره را ببریم.

وی ترویج فرهنگ اقامه نماز، ترویج آموزه‌های دینی و حجاب و عفاف را مباحث مورد نظر در کانون‌های مساجد ذکر کرد.

سرپرست اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به وجود 313 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در شهر سنندج 86 کانون فرهنگی، قروه 38 کانون، دهگلان 34 کانون، مریوان 27 کانون، دیواندره 24 کانون، سقز 13 کانون و بیجار 47 کانون ایجاد شده است.

قلعه‌شاخانی با اشاره به اهمیت فرهنگ مطالعه در تمامی نقاط اظهار کرد: در حال حاضر در 313 مسجد استان به منظور تامین منابع کتاب مورد نیاز، کتابخانه وجود دارد.

وی بیان کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در 22 مسجد استان به دلیل فضای مناسب کانون‌های فرهنگی هنری راه‌اندازی شده که برای هر کانون 600 هزار تومان اعتبار اختصاص یافته است.

سرپرست اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: در حال حاضر در کتابخانه‌های مساجد استان کردستان از سال گذشته تاکنون 78 هزار جلد کتاب تزریق شده که هم‌اکنون 50 هزار عنوان کتاب در این مساجد موجود است.

ایجاد مراکز فرهنگی دیجیتال در کانون‌های مساجد

قلعه‌شاخانی به راه‌اندازی 30 کانون فرهنگی در سطح مساجد استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: از این تعداد کانون 12 کانون تخصصی در زمینه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، طرح چهره به چهره، حجاب و عفاف فعالیت دارند.

وی از راه‌اندازی مرکز فرهنگی دیجیتال در حسن‌آباد خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر 22 کانون مساجد استان مجوز فعالیت دریافت کردند.

سرپرست اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان به اجرای طرح تلاوت قرآن در 320 مسجد استان و برگزاری تفسیر قرآن حجت‌الاسلام قرائتی در این مساجد اشاره کرد و افزود: برگزاری طرح 1447 در 30 کلاس قرآنی، تجلیل از 62 فعالان قرآنی حائز رتبه‌های برتر کشوری، اعزام 120 نفر از اعضای کانون‌های مساجد به مشهد مقدس، توسعه فرهنگ گردشگری دینی به استان‌های مختلف کشور و بزرگداشت مراسم‌های ملی و مذهبی در استان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در 9 ماهه امسال است.

انتهای پیام/79005/ط40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول