اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی معلولان انجام شد

نخستین رژه خودرویی معلولان کشور در شهرستان اسلامشهر

مانور خودرویی معلولان شهرستان اسلامشهر به مناسبت بزرگداشت روز جهانی معلولان برگزار شد.

نخستین رژه خودرویی معلولان کشور در شهرستان اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان اسلامشهر، دقایقی قبل رژه معلولان زیرپوشش انجمن معلولان و مددجویان اسلامشهر آغاز شد و خودروهای حامل آنها در سطح خیابان‌های اسلامشهر به حرکت درآمدند.

در این مانور که بالغ بر 100 دستگاه خودرو معلولان با پلاک ویژه با چراغ‌های روشن در سطح شهر به حرکت درآمدند، معلولان با تکان دادن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران روز جهانی معلولان را گرامی داشتند.

رئیس انجمن معلولان و مددجویان شهرستان اسلامشهر در حاشیه این مانور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: روز 12 آذرماه مصادف با سوم دسامبر به عنوان روز جهانی معلولان، مانور معلولان شهرستان اسلامشهر با هدف شناساندن معلولان توانمند به اقشار مختلف جامعه برای نخستین بار در کشور در سطح شهرستان اسلامشهر برگزار می‌شود.

مهتاب ترکی اضافه کرد: روز جهانی معلولان بهانه و فرصت خوبی است تا تمام اقشار جامعه به ویژه مسئولان و افراد تأثیرگذار در جامعه با ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه معلول و توانمند جامعه آشنا شوند.

وی افزود: همه باید بدانند که فرد معلول، یک نیازمند و شخص قابل ترحم نیست، درست است که از نظر ظاهری معلولان ضعف جسمی دارند، اما این افراد توانمندی‌ها و استعداد بالقوه‌ای دارند که حتی برخی از افراد سالم جامعه از داشتن آن بی‌بهره هستند.

ترکی با اشاره به برخی مشکلات معلولان ادامه داد: مناسب نبودن معابر و مسیرهای تردد برای معلولان و نیز بحث اشتغال افراد معلول متناسب با معلولیتشان از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات معلولان این شهرستان است.

وی افزود: شهرداری اسلامشهر در حرکتی برخی از خیابان‌ها و پیاده‌روها را از جمله خیابان باغ فیض را همسطح و یکسان‌سازی کرده است، اما این کار کافی نیست و باید تمامی ارگان‌ها، دستگاه‌ها و حتی شهروندان در این زمینه اقدام کنند و فضاهای شهری را متناسب با شرایط افراد معلول و حتی افراد مسن جامعه تغییر دهند.

این مقام مسئول در انجمن معلولان با اشاره به عضویت بیش از هزار و 500 نفر معلول در این انجمن تاکید کرد: انجمن معلولان و مددجویان اسلامشهر در سال 1386 به صورت رسمی فعالیت خود را با هدف آشنا ساختن اقشار جامعه با معلولان و رسیدگی بیشتر به مسائل و مشکلات این افراد آغاز کرد و تاکنون موفق به تأمین 400 واحد مسکونی برای افراد زیرپوشش در قالب مسکن مهر در شهر پرند شده‌ایم.

ترکی گفت: در حال حاضر نداشتن یک فضا و مکان مناسب با شرایط معلولان برای انجمن، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات است که در این رابطه با ارگان‌ها و افراد مختلف مکاتبه و مذاکره داشته‌ایم ولی تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ما آمادگی و توانایی داریم که در صورت تأمین زمین با کمک افراد خیر ساختمان مناسبی را برای انجمن احداث کنیم.

ترکی تاکید کرد: هدف از تشکیل انجمن و برگزاری برنامه‌های مختلف، فرهنگ‌سازی برای جامعه و بیرون کشاندن معلولان از خانه‌ها است، ما می‌خواهیم افراد جامعه را آگاه سازیم که معلولیت محدودیت برای معلولان نیست و معلولان نیازمند ترحم مردم نیستند. 

وی خاطرنشان کرد: در انجمن به دنبال این هستیم که توانمندی‌ها و استعدادهای ویژه افراد معلول و دارای ضعف جسمی را به مردم معرفی کنیم و فرهنگ غلط گداپروری را از بین ببریم، مردم باید بدانند که فرد معلول گدا نیست.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول