اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

جریانات فکری انحرافی جوانان را به بیراهه می‌کشانند

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: جریانات فکری انحرافی و فشارهای تبلیغاتی فکر و اندیشه جوانان را به بیراهه می‌کشانند.

جریانات فکری انحرافی جوانان را به بیراهه می‌کشانند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و رابطین مجمع اهل‌بیت کردستان اظهار کرد: بندگی انسان زمانی ارزش پیدا می‌کند که دارای معرفت و شناخت باشد.

وی بر اتحاد و انسجام بیشتر مسلمانان در وضعیت جهانی کنونی تاکید کرد و گفت: ارزش‌گذاری فرهنگی انسان‌ها را به سمت نجات و رستگاری هدایت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به اهمیت مساجد در ایجاد وحدت و انسجام و کار جمعی مسلمانان به منظور جلوگیری از تفرقه بیان کرد: مهم‌ترین کارکرد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جذب جوانان به مساجد است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با اشاره به فضا معنوی حاکم بر مساجد، اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری و هیئت امنای مساجد در کنار امام جماعت باید با فعالیت‌ها و برنامه‌های خود باعث رونق مساجد و محلات شوند.

وی با تاکید به اینکه نقش و کارکرد مسجد در جلوگیری از وقوع جرم و بروز ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه بسیار زیاد است، گفت: متاسفانه اهمیت زیادی به مساجد نداده‌ایم و به این دلیل مساجد ما محوریت لازم را ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان توجه به کرامت انسانی و زنده کردن این صفت الهی در خویشتن انسانی خود را موجب رفع بسیاری از مشکلاتی کنونی که گریبانگیر بشر امروز را گرفته دانست و گفت: کرامت انسانی است که انسان را از حیوان جدا می‌کند و انسان باید این بعد خود را تقویت کند.

نماینده ولی‌فقیه کردستان توجه بیش از حد انسان به شهوات را موجب بروز مشکلات و وقوع جرم در او دانست و اظهار کرد: زمانی که انسان کرامت و انسانیت خود را فراموش کند خداوند را نیز فراموش می‌کند و در دام جرم و بزه می‌افتد.

اهل‌بیت مظهر وحدت است

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی از اهل بیت به عنوان مظهر وحدت نام برد و تصریح کرد: یکی از رمزهای ماندگاری اسلام وجود قرآن و اهل بیت و ارادت مسلمانان به اصحاب کریمه و اهل بیت پیامبر اکرم(ص) است.

وی محبت به اهل بیت و دلدادگی به نظام و انقلاب را از ویژگی‌های مردم استان کردستان دانست و بر بهره‌گیری از راه و منش بزرگان دین به منظور جلوگیری از گرفتار شدن در دامن جریانات منحرف فکری استکبار جهانی تاکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه کردستان به آیه قرآنی مبنی بر چنگ زدن به ریسمان الهی برای جلوگیری از تفرقه و نفاق مسلمانان و تاکید خداوند بر این مسئله اشاره کرد و افزود: تفرقه و اختلاف نباید در بین مسلمانان وجود داشته باشد.

کار فرهنگی نیاز شرایط کنونی است

در ادامه این نشست دو ساعته مسئول کانون فرهنگی هنری مهدویت شهر سریش‌آباد گفت: یکی از برنامه‌های مهم که در این کانون انجام می‌شود و به عنوان میراث معنوی ثبت ملی شده برگزاری مراسم طشت‌گذاری در ماه محرم‌الحرام است.

ابراهیم مومنی افزود: در این مراسم طشت‌گذاری از قاریان برجسته کشوری نیز دعوت شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید در شرایط کنونی کارهای فرهنگی انجام شود، بیان کرد: امسال 20 میلیون تومان برای انجام کارهای فرهنگی به این کانون اختصاص یافته که نیازمند اعتبارات بیشتری است.

در ادامه مسئول کانون تخصصی فرهنگی ورزشی دزج شهرستان قروه که مسافت 3 هزار کیلومتری کشور را با هدف پیام صلح و دوستی طی کرده بود خواستار توجه به کارهای فرهنگی و اختصاص اعتبارات ویژه به این کانون‌ها شد.

محمد طالب‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در روز عاشورا ماه محرم جاری مسافت 120 کیلومتری نیز با هدف اشاعه فرهنگ عاشورایی طی شد.

انتهای پیام/79005/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول