اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد

استقرار تیم‌های امدادی در مسیرهای حادثه‌خیز گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از استقرار تیم‌های امدادی این جمعیت در هشت پایگاه ثابت و سیار در مسیرهای پر تردد، حادثه‌خیز و بین‌شهری استان خبر داد.

استقرار تیم‌های امدادی در مسیرهای حادثه‌خیز گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا خصوصی ظهر امروز در جمع امدادگران جمعیت هلال احمر استان امدادرسانی به مصدومان و حادثه‌دیدگان جامعه را یکی از اقدام‌های مهم خواند.

وی با اشاره به عملکرد هلال احمر گیلان در امر امدادرسانی جاده‌ای این استان اظهار کرد: از ابتدای آذر جاری تاکنون به 100 نفر حادثه دیده در تصادفات جاده‌ای گیلان امدادرسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ارائه آمار مذکور را از طریق گزارش مرکز کنترل عملیات (EOC) ذکر کرد.

وی گفت: تاکنون نیروهای امداد و نجات هلال احمر در شهرستان‌ها به تعداد مذکور افراد خدمات امداد و نجات و کمک‌های اولیه ارائه کردند که 46 نفر از حادثه‌دیدگان به صورت سرپایی مداوا شدند.

به گفته خصوصی، جمعیت هلال احمر گیلان با استقرار تیم‌های امدادی در 8 پایگاه ثابت و سیار در مسیرهای پر تردد و حادثه‌خیز و بین‌شهری به امدادرسانی مصدومان و حادثه‌دیدگان می‌پردازند.

وی با اعلام شماره تلفن 112 ندای امداد، خاطرنشان کرد: هموطنان می‌توانند به هنگام وقوع حوادث طبیعی و بین جاده‌ای در صورت نیاز با خدمات امدادی مذکور تماس بگیرند.

این مسئول استفاده از خدمات امداد و نجات هلال احمر را به صورت رایگان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شماره 112 شماره بین‌المللی محسوب می‌شود، یادآور شد: این شماره در بیش از 100 کشور دنیا به عنوان شماره‌ اضطراری امدادی محسوب می‌شود.

خصوصی، استفاده رایگان را از مزایای این خط ذکر کرد و متذکر شد: افراد می‌توانند بدون وجود سیم‌کارت در گوشی تلفن ‌همراه یا در صورت قفل‌بودن گوشی بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی با مرکز هماهنگی و کنترل عملیات امداد و نجات تماس گیرند.

انتهای پیام/2300/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول