اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خبر داد

برخورد با مراکز غیرمجاز تفکیک پسماند خشک در کرج

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از اجرای طرحی با هدف جمع‌آوری و برخورد با مراکز غیرمجاز تفکیک زباله و پسماند خشک در این شهرستان خبر داد.

برخورد با مراکز غیرمجاز تفکیک پسماند خشک در کرج

طهمورث صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری در کرج جمع‌آوری، بازیافت، تفکیک و بالاخره دفن زباله‌ است.

وی تصریح کرد: برای این منظور سالانه هزینه‌ زیادی توسط شهرداری کرج صورت گرفته و تلاش بی‌وقفه‌ای برای جمع‌آوری زباله و همچنین تفکیک پسماندهای خشک انجام شده است.

این مسئول افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در این مدت طرح‌های بهداشتی بسیاری با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی و همچنین زیباسازی شهر و جمع‌آوری زباله‌ها انجام داده است، اما متاسفانه مشاهده می‌شود که برخی افراد سودجو به صورت غیرمجاز و غیربهداشتی اقدام به جمع‌آوری پسماندهای خشک می‌کنند.

صالحی ادامه داد: این اقدام ضمن تهدید سلامت شهروندان آسیب‌هایی به همراه دارد و به همین دلیل از هرگونه فعالیت غیرمجاز در این حوزه جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا طرح برخورد و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز جمع‌آوری پسماندهای خشک و همچنین جمع‌آوری زباله توسط این سازمان از ابتدای هفته جاری آغاز شده است.

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: برای اجرای این طرح اقدام به شناسایی مراکز غیرمجاز کرده و در گام نخست به آنها اخطارهای لازم برای تعطیلی و عدم فعالیت مجدد داده شده است.

صالحی گفت: 4 مرکز غیرمجاز جمع‌آوری پسماند خشک در کرج به این اخطارها بی‌توجهی کرده و به فعالیت خود ادامه می‌دادند که اقدامات لازم برای برخورد و جمع‌آوری آنها در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این زمینه هماهنگی لازم با مراجع قانونی از جمله نیروی انتظامی انجام شده است و زمانی که مدیران این واحدهای غیر‌مجاز به اخطارهای داده شده، بی‌توجهی نشان دادند با همکاری ماموران پلیس اقدامات قانونی برای برخورد با آنها انجام شد.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: 4 مرکز غیرمجاز فوق از سوی ماموران پلیس تعطیل و مدیران این واحدها با تکمیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شدند.

صالحی در پایان تاکید کرد: هرگونه فعالیت در حوزه جمع‌آوری پسماندها در کشور باید در چارچوب قانون و همراه با اخذ مجوز بوده و در این زمینه سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تمام تلاش خود را برای برخورد با واحدهای غیرمجاز و افراد متخلف به کار خواهد بست.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول