اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث مطرح کرد

ارتقای دانشگاه قرآن و حدیث در زمینه گسترش تعاملات با داخل و خارج کشور

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث گفت: ارتقای این دانشگاه در نتیجه گسترش تعاملات در داخل و خارج از کشور پیگیری می‌شود.

ارتقای دانشگاه قرآن و حدیث در زمینه گسترش تعاملات با داخل و خارج کشور

حجت‌الاسلام سید مسعود معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه قرآن و حدیث اظهار داشت: در این دانشگاه در نظر داریم معارف اصیل اسلامی و منابع آن یعنی قرآن و عترت را در قالب یک سیستم دانشگاهی استخراج کرده و به جهان عرضه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه واسطه‌ای بین حوزه و مجامع علمی بوده تا معارف به دست آمده از حوزه را در قالب روشمند به جامعه عرضه کند و حوزه‌های علمیه در این زمینه دانشگاه را سیراب می‌کنند.

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث عنوان کرد: اگر معارف با ضابطه و به صورت روشمند استخراج شود در این زمینه می‌توانیم با مجامع علمی وارد گفت‌وگو شویم.

وی خاطرنشان کرد: زبان حوزه زبان تخصصی است و اگر اصطلاحات حوزه در قالب و محتوایی که مخاطب ما بفهمد تنظیم شود کار بزرگی انجام داده‌ایم.

معصومی با بیان این‌که دانشگاه قرآن و حدیث یکی از مراکز مهم در زمینه توسعه اسلام است، گفت: این دانشگاه در خدمت مسلمانان است و به عنوان حلقه وصل دستاوردهای حوزه با جامعه علمی بشری اعم از مسلمانان و غیرمسلمان فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر هماهنگ‌سازی فعالیت‌های این دانشگاه با فناوری روز دنیا عنوان کرد: اکنون تا رسیدن به استاندارد مدیریت بین‌المللی فاصله داریم و برای رسیدن به این هدف باید در عرصه داخلی به اقتدار درونی بیندیشیم.

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث یادآور شد: در بعد بیرونی نگاه ما کاملاً جهانی است و ارتقای دانشگاه در نتیجه گسترش تعاملات دانشگاهی در داخل و خارج از کشور پیگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: با بعضی از مراکز دانشگاهی در خارج از کشور ارتباط داریم و برای توسعه ارتباطات برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

انتهای پیام/78003/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول