اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور:

پرواز مستقیم تهران ـ واشنگتن به زودی به نتیجه می‌رسد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به پرواز مستقیم تهران ـ واشنگتن گفت: هر دو کشور آمریکا و ایران، آمادگی خود را برای انجام این پرواز اعلام کرده‌اند و پیش‌بینی من این است که به زودی به نتیجه خواهد رسید.

پرواز مستقیم تهران ـ واشنگتن به زودی به نتیجه می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمود رسولی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران از آینده‌ای روشن در صنعت هواپیمایی کشور خبر داد.

وی افزود: اگرچه توسعه پروازها از وظایف این شرکت نیست ولی با هماهنگی‌های صورت گرفته پرواز تهران به بحرین بعد از یک وقفه طولانی از سر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه به جز رژیم غاصب صهیونیستی با هیچ کشوری در زمینه تعاملات فرودگاهی و انجام پروازها محدودیتی نداریم گفت: امید است با گشایشی که در حال حاضر در صحنه سیاست خارجی به وجود آمده شاهد ارتقای پروازها نیز باشیم.

رسولی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که آیا پرواز مستقیم تهران - واشنگتن نیز برقرار خواهد شد، بیان کرد: هر دو کشور آمریکا و ایران، آمادگی خود را برای انجام این پرواز اعلام کردند و پیش‌بینی من این است که به زودی به نتیجه خواهد رسید.

وی تصریح کرد: باید بسترهای لازم برای انجام این پرواز فراهم شود.

* انجام مکاتبات با چند کشور غربی برای ایجاد تعامل در زمینه صنعت هوایی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: انجام پرواز میان کشورها علاوه بر مسائل سیاسی به موضوعاتی چون صرفه اقتصادی و سیاست‌های تحمیلی کشورها نیز بستگی دارد ولی در حال حاضر نیز نشست و برخاست هواپیماهای سایر کشورها در ایران انجام می‌شود و عمده کشورها از فضای آسمان ایران استفاده می‌کنند.

وی با اذعان به نیاز شدید کشور به تجهیز ناوگان هوایی گفت: بعد از توافقات هسته‌ای ایران با کشورهای غربی و گشایشی که در حوزه سیاست خارجی به وجود آمد، مکاتباتی را با چند کشور که در زمینه تجهیزات فرودگاهی با ما همکاری نداشتند، انجام دادیم که هنوز جوابی ندادند ولی پیش‌بینی ما این است که به زودی با پاسخ مثبت این چند کشور می‌توانیم مشکلات فعلی صنعت هواپیمایی و فرودگاهی کشور را برطرف کنیم.

وی از بهبود قابل توجه تعامل و ارتباطات شرکت فرودگاه‌های کشور با سایر کشورها خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر چه در حال حاضر نیز همه پروازهای این شرکت از استانداردهای لازم برخوردار است ولی با افزایش ارتباطات با کشورهای غربی به سطح ایده‌آلی در ایمنی پروازها و کیفیت خدمات خواهیم رسید.

رسولی‌‌نژاد در ادامه اظهار کرد:‌ در حال حاضر 54 فرودگاه در کشور هست که هزینه سالانه کارهای عمرانی در آن‌ها بیش از 140 میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به آمار بالای هزینه‌های عمرانی این شرکت افزود: افزایش تعداد فرودگاه‌های کشور به هیچ عنوان در دستور کار ما نیست.

وی با بیان اینکه برنامه احداث هیچ فرودگاه جدیدی را نداریم،‌ تصریح کرد:‌ بر اساس تقاضاهای مردمی و فشار نمایندگان مجلس در برخی حوزه‌های انتخابیه مجوزهایی را می‌گیرند ولی دولت و شرکت فرودگاه‌ها، نیازی به احداث فرودگاه جدید نمی‌بیند.

رسولی‌نژاد تصریح کرد: فرودگاه‌های موجود کشور کفاف نیاز فعلی مردم را دارند هر چند چنین فشاری را برای احداث فرودگاه‌های جدید تحمل می‌کنیم.

* دعوت از سرمایه‌گذاران برای ورود به صنعت فرودگاهی کشور

این مسئول کشوری از اجرای طرح‌های توسعه‌ای در عمده فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: در این زمینه به حضور سرمایه‌گذاران نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور ابراز داشت: محدودیت‌های مالی موجب شده تا در حوزه عمرانی با وسواس، حساسیت و اولویت‌بندی پروژه‌ها عمل کنیم.

وی با دعوت از عموم سرمایه‌گذاران برای ورود به صنعت هوایی و فرودگاهی کشور، یادآور شد: ظرفیت‌های زیادی از جمله ساخت هتل و ترمینال برای سرمایه‌گذاران وجود دارد که این شرکت آماده همکاری با افرادی است که قصد دارند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

رسولی‌نژاد، رعایت استانداردهای فرودگاهی را اولویت اصلی مدیریتی در این شرکت خواند و خاطرنشان کرد:‌ در استان‌های کوهستانی مانند کهگیلویه و بویراحمد مشکلات به مراتب بیشتری در نشست و برخاست هواپیما داریم که این موضوع نیز در این سفر بررسی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که هدفتان از سفر به یاسوج چه بوده است،‌ گفت: بررسی طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه یاسوج، امکان اجرای طرح افزایش طول باند این فرودگاه و بازدید از روند امور از جمله اهداف این سفر است.

انتهای پیام/82005/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول