اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی خبر داد

کاهش 20 درصدی بازماندگان از حج تمتع در خراسان شمالی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: شمار بازماندگان از حج تمتع این استان به خاطر داشتن مواد مخدر در مقایسه با سال قبل، 20 درصد کاهش یافته است.

کاهش 20 درصدی بازماندگان از حج تمتع در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صفو‌ه‌الله امام‌وردی محمدی صبح امروز در نشست حج و زیارت اظهار کرد: این مهم با آموزش‌ها و هشدارهایی که در مورد قوانین سخت‌گیرانه عربستان در مورد افراد حامل مواد مخدر ارائه شده تحقق یافت.

وی با اشاره به اینکه سختگیری‌های پلیس برای ممانعت از خروج افراد دارای اعتیاد به عربستان به خاطر جلوگیری از تبعات بعدی است، تصریح کرد: عربستان قوانین بسیار سخت و سنگینی را در این مورد اعمال و حتی برای مقادیر ناچیز مواد مخدر، مجازات اعدام در نظر گرفته شده است.

به گفته محمدی، اکنون شماری از حجاج به خاطر حمل مواد مخدر در زندان‌های این کشور به سر می‌برند.

وی تاکید کرد: این مهم علاوه بر اینکه باعث ایجاد مشکلات فراوان برای شخص و خانواده وی شده، سبب خدشه‌دار شدن وجهه کشور در خارج هم می‌شود، از این رو حجاج بایستی تنها در صورتی به حج عزیمت کنند که هیچ‌گونه آلودگی به مواد مخدر نداشته باشند.

مسئول دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی هم با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده گفت: بر همین اساس امکان عزیمت 34 بازمانده از حج در خراسان شمالی فراهم شده است.

محمدرضا یزدان‌پناه اضافه کرد: علاوه بر این تمامی افرادی که در سنوات گذشته متقاضی سفر معنوی حج بوده لیکن به خاطر اعتیاد و داشتن مواد مخدر برای مصرف، از عزیمت به این سفر معنوی بازماندند نیز می‌توانند از این فرصت به دست آمده و صرفاً پس از ترک اعتیاد استفاده کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان شمالی هم با برشمردن اقدامات مثبت و ارزنده شورا در ارائه آموزش‌های لازم به کاروان‌های حج تصریح کرد: خوشبختانه این آموزش‌های چهره به چهره در مورد قوانین عربستان بسیار اثرگذار بوده است.

جواد شاد اظهار امیدواری کرد که این آموزش‌ها در دوره‌های بعدی اعزام حجاج از خراسان شمالی به سرزمین وحی نیز تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/63002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول