اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه ریزی استانداری البرز خبر داد

برگزاری نمایشگاه‌های ویژه با هدف معرفی اقوام ساکن البرز

معاون برنامه‌ریزی استانداری البرز از برگزاری نمایشگاه‌ ویژه با هدف معرفی فرهنگ‌ها و اقوام ساکن استان البرز خبر داد.

برگزاری نمایشگاه‌های ویژه با هدف معرفی اقوام ساکن البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهرداد مظفری بعد از ظهر امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی و استانداری البرز برای معرفی فرهنگ‌ها و اقوام مختلف ساکن این استان را تشریح کرد.

وی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: استان البرز به دلیل موقعیت جغرافیایی و همجواری با تهران در سال‌های اخیر شاهد مهاجرت بسیاری بوده و به همین دلیل رشد جمعیتی استان به ویژه در شهرستان کرج قابل توجه است.

این مسئول تصریح کرد: مهاجرت از مناطق، شهرها و استان‌های مختلف کشور موجب شد که اقوام متعددی در استان البرز ساکن شوند که هر کدام از آنها دارای فرهنگ‌ و آداب  رسوم ویژه‌ای هستند.

به گفته مظفری، این شرایط پتانسیل و ظرفیت بسیاری برای استان البرز ایجاد کرده و باید با برنامه‌ریزی صحیح از توانمندی فرهنگ‌ها و اقوام مختلف ساکن استان البرز برای تحقق برنامه‌ها و اهداف توسعه‌ای استفاده کرد.

وی بیان داشت: یکی از نقاط مثبت و قوت استان البرز این است که اقوام مختلف در کنار هم با صلح و آرامش مثال‌زدنی زندگی کرده و همواره مردم استان البرز با وجود برخورداری از آداب و رسوم مختلف در کنار هم بوده و برای پیشبرد اهداف کشور متحد بوده‌اند.

معاون برنامه ریزی استانداری البرز در ادامه به برنامه‌های مدیریت جدید استان و استانداری برای بهره‌مندی از توانمندی‌های فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: در گام نخست به دنبال این هستیم که فرهنگ‌ها و اقوام مختلف استان به درستی به جامعه معرفی شوند.

مظفری افزود: در این زمینه برنامه‌ریزی خوبی در استانداری البرز در دست تدوین است که امیدواریم با اجرای آنها، فرهنگ‌ها و اقوام مختلف استان البرز به درستی به مردم معرفی شوند.

وی تاکید کرد: حرکت در این مسیر دستاوردهای بسیاری برای استان به همراه خواهد داشت که از جمله آنها می‌توان به توسعه صنعت گردشگری و توسعه اقتصادی استان اشاره کرد.

معاون برنامه ریزی استانداری البرز بیان داشت: در گام نخست برنامه‌هایی با مشارکت بخش خصوصی و هدایت و نظارت دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای برگزاری نمایشگاه‌های ویژه فرهنگی و قومی در دست انجام است.

مظفری گفت: در تلاش هستیم تا این نمایشگاه‌ها به صورت فصلی و در حوزه‌های مختلف مربوط به فرهنگ، آداب و رسوم اقوام ساکن البرز از جمله صنایع دستی در استان البرز برگزار شود.

وی افزود: معرفی آثار هنری در کنار ارائه توانمندی‌های اجتماعی و اقتصادی اقوام مختلف ساکن البرز از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه‌ها خواهد بود.

معاون برنامه ریزی استانداری البرز تاکید کرد: البته برای معرفی توانمندی‌های اقوام ساکن استان البرز نباید خود را محدود به برگزاری نمایشگاه کنیم و برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی به طور متناوب در البرز تدوین و اجرا شود.

مظفری در پایان گفت: تحقق این مهم نیازمند مشارکت بخش خصوصی و فعالان فرهنگی و هنری از جمله رسانه‌ها است.

انتهای پیام/2302/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول