اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

مراسم دهه آخر صفر در باشت برگزار می‌شود

امام جمعه باشت گفت: مراسم دهه آخر صفر در باشت برگزار می‌شود.

مراسم دهه آخر صفر در باشت برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت، اظهار کرد: سالن شهید رجایی شهرستان باشت که از اول ماه محرم مراسم عزاداری عمومی شهرستان در آن برگزار می‌شد در دهه آخر صفر نیز به مدت 10 شب میزبان عزاداران باشتی خواهد بود.

امام جمعه باشت با بیان اینکه در ایام محرم شاهد مشارکت‌های بی‌نظیر مردم عزادار در مراسم و مجالس حسینی در سطح شهرستان به خصوص مجلس عمومی و شهرستانی که در مکان از پیش اعلام شده برگزار می‌شد، بودیم، افزود: استقبال عزاداران باشتی به حدی بود که این مکان پاسخگوی حضور بی‌نظیر مردم نشده و به ناچار عده‌ای از آنان در مکان‌های تعیین شده در بیرون از این سالن به عزاداری می‌پرداختند.

وی در ادامه اذعان کرد: در دهه اول ماه محرم‌‌الحرام برنامه‌ ها و عزاداری‌‌ها به نحو مطلوب و با محتوای بسیار غنی برگزار شد به گونه‌ای که پس از اتمام 12 شب عزاداری به خواست مردم عزادار این عزاداری در شهرستان باشت پایان نیافته و در طول ماه محرم و صفر به صورت یک شب در هفته به همان شکل برگزار می‌شود.

عبودی با اشاره به اینکه برگزاری مجالس و محافل اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار داشت: باید با افزایش شعور اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و اعتقادی برای پرشور برگزار شدن محافل دینی تلاش کرد.

امام جمعه باشت ادامه داد: مراسم‌های دهه آخر صفر در باشت همراه با نوحه‌‌سرایی، قرائت زیارت عاشورا و ایراد سخنرانی توسط روحانیون برجسته استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: سخنرانان در این مراسم‌ها در خصوص تبلیغ و ترویج فرهنگ و احکام اسلامی، فلسفه اربعین حسینی در اسلام و نیز نهضت عاشورا و تبیین سیره و رفتار حضرت زینب(س) و نقش آن حضرت در احیا مکتب امام حسین(ع) به سخنرانی می‌پردازند.

این مسئول خاطرنشان کرد: حب و ارادت به اهل بیت پیامبر (ص) به ایام محرم و یا صفر اختصاص نداشته و ما باید تلاش کنیم که با برپایی مراسم‌های در شان اهل بیت(ع) در طول سال و در مناسبت‌های گوناگون همواره هدف از قیام عاشورا و به وقوع پیوست حادثه کربلا را در زنده داریم و زینب‌وار زندگی کردن را در اولویت قرار دهیم.

انتهای پیام/82007/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول