اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

37/ شهدای کردستان در آئینه فارس

شهید ناهیدی: انقلاب را بدون پشتیبان نگذارید

شهید محمود ناهیدی در وصیت‌نامه‌اش انقلاب را ثمره خون هزاران شهید می‌داند و می‌گوید: این انقلاب را بدون پشتیبان نگذارید چراکه در راهش هزاران شهید بی‌کفن دفن شده‌اند.

شهید ناهیدی: انقلاب را بدون پشتیبان نگذارید

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شهید محمود ناهیدی در سحرگاه روز اول مهرماه سال 1336 به دنیا آمد، محمود با ورود به این دنیای چند چهره، چشمان منتظر خانواده‌ای را نور و ضیا بخشید و با تولد وی شادی و شعف مهمان خانواده‌اش شد.

محمود پس از سپری کردن دوران کودکی پا به مهد علم و دانش گذاشت و با دیو جهل و نادانی به نبرد پرداخت و تا سال سوم راهنمایی با موفقیت مراحل تحصیل را سپری کرد، اما مشکلات مالی و فقری که دامنگیر خانواده وی بود مانع ادامه تحصیل محمود بود و او مجبور شد برای امرار معاش و کمک به خانواده به کار کردن مشغول شود. 

* ویژگی شهید

صداقت، دینداری و فداکاری از ویژگی‌هایی بود که موجب تمایز محمود از سایر هم سن و سالان او می‌شد، عشق به کلام الهی و حضور پیوسته در بارگاه متعالی حضرتش دو ویژگی بارز محمود بود.

در دوران حکومت ستمشاهی که همه ارزش‌های دینی به باد تمسخر گرفته می‌شد و فسق و فجور و فحشا همه جا را گرفته بود، محمود از زمره کسانی بود که گویی چشمان بصیرت او هیچوقت حضیض دنیای پست و جامعه آلوده آن روز را نمی‌دید و در کرانه‌ای فراتر از آنچه موجود بود به سیر و سلوک می‌پرداخت.

شهید ناهیدی انس و علاقه به حضور در مساجد و استفاده از محضر علمای آن سامان سراسر وجودش را فرا گرفته بود، با اینکه رسماً به تحصیل ادامه نداده بود اما در زمینه آموختن علوم قرآنی و معارف اسلامی آنچه لازم بود، فرا گرفته و همیشه مورد اعتماد مردم بود.

حرکت‌های آزادی‌بخش ملت ایران در سال‌های 56 و 57 شور و شعف خاصی در وجود محمود که تشنه اجرای احکام اسلام بود، به وجود آورده بود، که دانش دینی را با بینش‌های واقع‌گرایانه سیاسی ترکیب کرده بود و از زمره کسانی بود که ندای عدالت‌خواهی رهبر و مقتدای خود، خمینی کبیر را لبیک گفت و به گوش مردم رساند.

در برابر اندیشه گروهک‌های ملحد ایستاد

شهید ناهیدی در تمام دوران انقلاب اسلامی لحظه‌ای آرامش نداشت و با تمام قدرت و توان خود در راه روشنگری و آگاه‌سازی نسل جوان تلاش می‌کرد.

با پیروزی انقلاب اسلامی او احساس وظیفه بیشتری کرد و مصمم و آماده‌تر از همیشه برای نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی گام برداشت و با حضور در جمع یاران مدرسه قرآن مریوان و کانون اسلامی جوانان عرصه دیگری در مبارزه با دشمنان گشود و بدون خستگی و فارغ از هر واهمه‌ای در برابر گروهک‌های ملحد ایستاد و جوانان را از عواقب پذیرش اندیشه‌های ضد خدایی آنان آگاه کرد.

با تشکیل سپاه پاسداران مریوان در سال 58، محمود جزو نخستین کسانی بود که به عضویت آن درآمد و صادقانه جان پاکش را برای حراست از اسلام و قرآن و انقلاب اسلامی در طبق اخلاص نهاد و به پاسداری از دستاوردهای انقلاب پرداخت.

* توصیه شهید

بردار شهید محمود ناهیدی در مورد شخصیت برادرش می‌گوید: گویی از پیش به محمود الهام شده بود که شهید می‌شود، در آخرین روزهای حیات حال و هوای دیگری داشت، برخوردهایش با قبل فرق می‌کرد، بیشتر حالت مسافری داشت که تدارک زاد و توشه سفر می‌کرد.

طاهر ناهیدی افزود: شهید ناهیدی بیش از حد اظهار مهربانی و محبت می‌کرد، چند روز قبل از شهادت تلاش می‌کرد که همه دوستان و اقوام را ببیند و از آنها طلب حلالیت کند.

وی در مورد آخرین وداع برادر شهیدش گفت: آخرین باری که از منزل خارج شد تا به سپاه برود با همه خداحافظی کرد و از اهل منزل حلالیت طلبید و گفت: "من شهید خواهم شد"، همسرش او را تا درب منزل بدرقه کرد و به همسرش گفت: فرزندم را مسلمان و متدین بار بیار، مبادا بی‌توجهی کنید و خدای ناکرده او به راه‌های دیگر کشیده شود.

بردار شهید ناهیدی افزود: محمود به اندازه‌ای مهیای شهادت بود که دقیقاً 20 روز قبل از شهادت اقدام به نوشتن وصیت‌نامه کرده بود و آنچه در وصیت‌نامه وی آمده است به خوبی عشق او را به امام(ره) و انقلاب اسلامی بیان می‌دارد.

* وصیت‌نامه شهید

وصیت‌نامه با خودکار مشکی‌ و در یک برگه خط‌دار نوشته شده و ممهور به مهر بنیاد شهید شهرستان مریوان است که به تأیید چهار نفر از اقوام و دوستان شهید رسیده است.

بر اساس گزارش فارس؛ شهید ناهیدی در وصیت‌نامه‌اش نقل می‌کند: چون از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در ایران گروهک‌های ضدانقلاب و ضداسلام و خونخوار در منطقه کردستان قد علم کردند و دست‌های پلیدشان را به خون هزاران جوان بی‌گناه آغشته کردند و خواستند به خیال خام خودشان، انقلاب اسلامی را که چون نهالی تازه شکفته است، از بیخ برکنند، من هم که تعلیم یافته پدر مجاهدم و عموی همسنگرم هستم سلاح دفاع از قرآن و اسلام و میهن اسلامی را به دوش گرفتم و عاشقانه به سوی میدان شهادت رفتم، امیدوارم که خداوند این افتخار را به من بدهد تا جزو شهیدان راهش باشم.

* انقلاب را بدون پشتیبان نگذارید

شهید محمود ناهیدی در وصیت‌نامه‌اش خطاب به دوستان و برادران و خواهرانش بیان می‌کند: وصیت این بنده حقیر به شما این است که این انقلاب را بدون پشتیبان نگذارید زیرا که این انقلاب به وسیله خون هزاران شهید به ثمر نشسته است و در راهش هزاران شهید بی‌کفن دفن شده‌اند.

شهید ناهیدی در ادامه وصیت‌نامه‌اش نقل می‌کند: برادران! راه ما مجاهدان را ادامه دهید تا پرچم قرآن و اسلام همیشه در این سرزمین در اهتزاز باشد و بانگ اذان و قرآن، از آن به آسمان بلند باشد.

وی در ادامه خطاب به خواهران و مادرش می‌گوید: دشمنان اسلام و قرآن و ایران قبل از مردان، قصد فریب شما و منحرف کردن شما از خط حقیقت را در ذهن می‌پرورانند، وصیتم به شما این است که "مردان را در سنگر جهاد تنها نگذارید و فرزندانی صالح تربیت کنید".

* نحوه شهادت شهید ناهیدی

شهید محمود ناهیدی در 23 تیرماه سال 1358 در سن 22 سالگی در شهرستان مریوان توسط گروهک‌های ضدانقلاب به شهادت رسید و در روستای "نی" این شهرستان به خاک سپرده شد.

---------------------------

گزارش از: سمیه فرزامی

---------------------------

انتهای پیام/79005/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول