اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

35/ شهدای کردستان در آینه فارس

شهید نبی‌الله کریمی؛ نماد ایستادگی ‌در برابر ضدانقلاب‌

شهید کریمی با استقامت و ایستادگی توطئه گروهک‌های ضد انقلاب در روستای قشلاق نوروز از توابع بیجار را در هم شکست.

شهید نبی‌الله کریمی؛ نماد ایستادگی ‌در برابر ضدانقلاب‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، خورشید حیات‌بخش و جان‌آرای انقلاب اسلامی ایران با پرتوی نشأت گرفته از خون‌ها و جان‌های پاک و پر فروغ شهیدان راه حق، همچون مفتاح‌القلوب بر قلب انسان‌های آزاده و بیداردل می‌تابد و صفا و فروغی الهی می‌بخشد.

آنگاه که خورشید شرع محمدی(ص) بر آسمان ایران اسلامی تابیدن گرفت و خفاشان کوردل تاب و تحمل انور آن را نیاوردند، برای ضربه‌زدن به نظام نوپای اسلامی حرکت ددمنشانه خود را از یاوران انقلاب و حامیان آن آغاز کردند.

شهیدانی که درس عزت و کرامت را از مکتب رسول اکرم(ص) آموختند و صلابت و پایداری را از سرور و سالار شهیدان به ارث بردند در مقابل جیره‌خواران استکبار قد برافراشتند و با شجاعت از کیان اسلامی دفاع کردند.

شهدایی که فداکاری و ایثارشان در دفع شر گروهک‌های ملحد و جیره‌خوار برای همیشه در حافظه تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی باقی خواهد ماند و برگ زرینی از حب وطن و اسلام‌خواهی غیورمردان این دیار است.

هیچ قلمی را یارای توصیف دلاورمردی‌های شهدا نیست، آنان که اسطوره مقاومت و نماد حریت و آزادگی هستند، سرو قامتان افراشته‌ای که در نبرد با دشمنان دین و قرآن حماسه‌ها خلق کردند.

در این میان رسالت همه آن‌هایی که به حفظ ارزش‌ها و پاسداری از معنویت‌ها می‌اندیشند آن است که به هر وسیله ممکن فرهنگ شهادت را که فرهنگ ارزش‌هاست، پاسداری و هدفی را که شهدا دنبال می‌کردند به سرمنزل مقصود برسانند.

با توجه به این مهم خبرگزاری فارس بنا به رسالت ذاتی خود در راستای معرفی این سرو قامتان سعی دارد گوشه‌ای از زندگی این عزیزان را با زبان قلم بیان کند.

شهید نبی‌الله کریمی در سال 1325 در روستای قشلاق نوروز از توابع شهرستان بیجار در خانواده‌ای متدین دیده به جهان هستی گشود.

این شهید بزرگوار از پاسداران صادق و شجاع و از اسطوره‌های به یاد ماندنی مقاومت مردم کردستان علیه دشمنان قسم‌خورده اسلام است که یاد شجاعت‌ها و دلاورمردی‌هایش در برابر گروهک‌های ضدانقلاب هیچ‌گاه از اذهان محو نخواهد شد.

این شهید والامقام از بسیجیان دلاور و پاسداران صادق و شجاع خطه سلحشوران غیور استان کردستان بود که همواره در راه دفاع از امنیت و ارزش‌های انقلاب اسلامی مجاهدت می‌کرد.

چته‌های ضدانقلاب با پشتوانه استکبار و آمریکا در روستاهای کشور از جمله روستای قشلاق نوروز در بیجار برای ناامن جلوه‌ دادن ایران اسلامی به میدان آمدند اما با غیرتمندی مردم روستاها و بسیجیان و پاسدارانی همچون نبی‌الله کریمی با رشادت‌ نقشه‌های شوم آنان را نقش برآب کرد.

نحوه شهادت شهید کریمی

بعد از پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی، فعالیت ضدانقلاب و گروهک‌های ملحد و جیره‌خوار استکبار در نقاط مختلف کردستان به ویژه بیجار شروع و هنگام رشادت‌ها و دلیرمردی مردان بزرگی چون شهید کریمی آغاز شد.

چته‌های ضدانقلاب با نفوذ در حوزه نجف‌آباد قصد ایجاد ناامنی و رعب و وحشت در میان مردم را داشتند که پاسداران حریم ولایت و انقلاب با ایجاد پایگاه‌های مردمی که شهید کریمی سکانداری و هدایت آن را بر عهده داشت مانع نفوذ آنها در این منطقه شدند.

روستای قشلاق نوروز در تاریخ پنجم شهریور ماه سال 61 توسط دو گروه 17 نفره ضدانقلاب که یک گروه در قبرستان این روستا مستقر و دیگری هم وارد روستا شدند، مورد آماج گلوله این ایادی استکبار قرار گرفت و موجب به شهادت رسیدن عده‌ای از مردم بیگناه این منطقه شدند.

گروهک‌های ضدانقلاب با پنهان کردن سلاح‌های خود و به صورت عادی به گونه‌ای که مردم روستا فکر کنند کشاورزانی هستند که از مزارع به روستا باز می‌گردد وارد روستا شده که در این زمان شهید بزرگوار نبی‌الله کریمی همراه همرزم خود شهید پاسدار روح‌الله صفی‌یاری به سمت جنوب غربی روستا به منظور گشت‌زنی رفته بود و موفق به شناسایی آنان شدند.

شهید کریمی با ضدانقلاب حدود یک ساعت درگیر شده بودند و با وجود مجروحیت باز هم مقابله کرده و نهایت به فوز عظیم شهادت نائل می‌شود.

شهید نبی‌الله کریمی در سال 1361 مظلومانه به دست پلید جیره‌خواران استعمار (چته‌ها و گروهک‌های ضدانقلاب) شربت گوارای شهادت را نوشید و شهادتش سند افتخار دیار بیجار گروس در حمایت از رهبری و ایستادگی در برابر دسیسه‌های دشمنان است.

شهید کریمی بر ادامه راه سرور و سالار شهیدان تأکید داشتند و همواره حسینی‌وار زندگی می‌کردند و رهنمودهای امام راحل را در پاسداری و دفاع  از دیارش سرلوحه قرار دادند و سرانجام در این مسیر الهی به شهادت رسیدند.

یادش گرامی و راه سرخش پر رهرو باد

گزارش از شهربانو مرادی

انتهای پیام/79015/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول