اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نوشهر:

آب بندان «کجور» امسال آب‌گیری می‌شود

فرماندار نوشهر گفت: آب‌بندان کجور نوشهر امسال آب‌گیری می‌شود و این از نظر کشاورزی و گردشگری قابل ملاحظه است و باید در کنار این کار زیربنایی به کشاورزی نگاه ویژه‌تری شود.

آب بندان «کجور» امسال آب‌گیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، محمدعلی قمی‌اویلی صبح امروز در جلسه شورای کشاورزی و منابع آب که با حضور مسئولان شهرستانی و بخش کجور در بخشداری کجور برگزار شد اظهار داشت: کجور با تنوع آب و هوایی و دارا بودن زمین‌ها و دشت‌های بزرگ کشاورزی از ظرفیت بالایی در خصوص کشاورزی برخوردار است.

قمی‌اویلی افزود: منطقه کجور در بحث کشت گندم و جو و برنج و درختان سیاه ریشه با میوه‌های بسیار سالم و مطلوب بسیار موفق است و بنابراین با توجه به این امر باید به ظرفیت‌های بخش کشاورزی در بخش کجور توجه بیشتری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: این منطقه به دلیل دارا بودن آب و هوای کوهستانی بسیار مطلوب، آفت‌های بسیار کمی در زراعت و میوه‌های آن دیده می‌شود و این یکی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد در مقوله کشاورزی در بخش کجور است.

فرماندار نوشهر گفت: طرح‌های بسیار خوبی برای توسعه کشاورزی در بخش کجور وجود دارد اما به نتیجه نرسید و باید کارگروه کشاورزی فعال شود تا در زمینه‌های مختلف به کشاوری کجور توجه لازم انجام شود و سبب رشد و شکوفایی و توسعه آن شود.

وی یادآور شد: انتقال آب روستای نیتل به روستای انگیل با وجودی که اعتبارات آن موجود بود اما اجرا نشد و این می‌تواند به‌ دلیل عدم توجیه و اطلاع‌رسانی پروژه باشد.

قمی اویلی تصریح کرد: آب‌بندان کجور امسال آب‌گیری می‌شود و این از نظر کشاورزی و گردشگری قابل ملاحظه است و باید در کنار این کار زیربنایی به کشاورزی نگاه ویژه‌تری داشت و فضای گردشگری را نیز فعال‌تر کرد.

وی با ابراز نگرانی از برخی تغییر کاربری اراضی کشاورزی در بخش کجور عنوان کرد: باید سرمایه‌های ملی را برای آیندگان حفظ کنیم.

فرماندار نوشهر به مقوله گل و گیاه در کجور پرداخت و گفت: معلوم نیست منطقه‌ای که برای این کار در نظر گرفته شد با مطالعه قبلی و کار کارشناسی انجام شد یا خیر اما به هر صورت کار خاصی انجام نشد و در بحث شهرک دامپروری و صنعتی نیز باید با تدابیر مناسب نسبت به شکوفاتر شدن و توسعه و گسترش آن اقدام شود.

انتهای پیام/86019/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول