اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

ساختار کنونی توزیع بودجه کشور ناعادلانه است

نماینده ایلام، مهران، ایوان، سیروان، چرداول و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختار کنونی توزیع بودجه کشور ناعادلانه است.

ساختار کنونی توزیع بودجه کشور ناعادلانه است

عمران علی‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: نمایندگان استان‌های محروم در مجلس شورای اسلامی به دنبال استانی شدن بودجه هستند.

نماینده ایلام، مهران، ایوان، سیروان، چرداول و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختار توزیع بودجه به شکل کنونی ناعادلانه بوده و نمایندگان استان‌های محروم خواستار استانی شدن بودجه برای رافع مشکلات این مناطق هستند.

وی ادامه داد: روند توزیع بودجه به شکل کنونی یعنی ناعدالتی و نابرابری و اگر به این منوال ادامه یابد استان‌های محروم سال به سال محروم‌تر می‌شوند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: زمانی که بین 60 تا 70 درصد بودجه استان‌های کشور توسط وزارتخانه‌ها توزیع می‌شود به این معنی است که استان‌هایی که سهم بیشتری در مدیریت اجرایی کشور دارند بودجه بیشتری می‌برند.

علی‌محمدی تصریح کرد: این یک واقعیت است که استان‌هایی که نمایندگان بیشتری دارند وزراء را تحت تاثیر بیشتری قرار داده و سهم بیشتری از بودجه را دریافت می‌کنند.

نماینده ایلام، مهران، ایوان، سیروان، چرداول و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: استان‌های محرومی مانند ایلام که سهم مدیریتی آنان در بدنه اجرایی کشور تقریبا کوچک است به طبع از بودجه کمتری که در اختیار وزارتخانه‌ها قرار دارد بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: باید مجلس شورای اسلامی مقابل این بی‌عدالتی بزرگ را بگیرد و بودجه استان‌ها را استانی کند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: اینجانب به عنوان یکی از نمایندگان استان‌های محروم کشور پیگیر طرحی هستم که بودجه را استانی کرده و در اختیار استانداران قرار دهم.

علی‌محمدی تصریح کرد: این یک حق طبیعی بوده که بودجه باید در اختیار استانداران قرار گیرد چرا که آنان بیشتر با مشکلات استان‌ها آشنا هستند.

نماینده ایلام، مهران، ایوان، سیروان، چرداول و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم نیز از استانداران به عنوان نماینده عالی دولت در استان‌ها یاد می‌کنند و انتظار بیشتری دارند.

وی ادامه داد: در صورت ادامه روند شرایط کنونی بیشتر اختیارات استانداران به صفر نزدیک می‌شود چرا که زمانی که 30 درصد بودجه در اختیار آنان است و همه آن 30 درصد از الزامات بودجه است دیگر اختیاراتی برای توزیع بودجه باقی نمی‌ماند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: ادامه روند فعلی تمرکزگرایی در بودجه و این مهم‌ترین آفت بودجه سالانه کشور است.

علی محمدی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی برای اصلاح این مهم اقدام سریعی انجام دهد و ما به عنوان خدمتگزاران مردم در مجلس قطعا پیگیر اصلاح این ساختار هستیم.

نماینده ایلام، مهران، ایوان، سیروان، چرداول و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: استان‌های برخوردار به واسطه ساختار ناقص فعلی بودجه و به بهانه اصلاح زیرساخت‌ها سالانه بودجه‌های کلانی دریافت می‌کنند، این درحالی است که استان‌های محرومی مانند ایلام به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها هستند همچنین شاخص جمعیت در بودجه عمومی نا عدالتی محض دیگری است.

علی‌محمدی تصریح کرد: باید استان‌های محروم همانند استان‌های برخوردار از امکانات برخوردار شوند و بعد شاخص جمعیت را ملاک توزیع بودجه قرار داده شود.

نماینده ایلام، مهران، ایوان، سیروان، چرداول و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی خواستار سهم استان‌های محروم از بودجه کشور شد و گفت: از همه نمایندگان مناطق محروم کشور انتظار دارم در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/2246/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول