اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

سرنوشت طرح جامع آب کهگیلویه و بویراحمد با 5 میلیارد تومان اعتبار چه شد

فرماندار کهگیلویه گفت: لازم است مسئولان توضیح دهند طرح جامع آب استان کهگیلویه و بویراحمد که با اعتبارات 5 میلیارد تومانی کلید خورد، سرانجام به کجا ختم شد.

سرنوشت طرح جامع آب کهگیلویه و بویراحمد با 5 میلیارد تومان اعتبار چه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ابراهیم جعفری شامگاه یک‌شنبه در حاشیه نشست مهار آب‌های سطحی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اکنون در استان مصرف بی‌رویه آب در زمینه آب‌های زیرزمینی انجام می‌شود که در آینده مشکلات عدیده‌ای برای مردم و به خصوص کشاورزان ایجاد می‌شود.

وی گفت: در سال‌های گذشته به دلیل استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی و حفر چاه‌های غیرمجاز و استفاده غیرمجاز از آب چاه‌های مجاز بخش آب‌های منابع زیرزمینی با بحران روبرو شده است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه در ادامه اظهارات خود به بیان مشکلات آب در شهرستان کهگیلویه پرداخت و گفت: حدود 10.3 درصد آب تجدیدپذیر استان مربوط به شهرستان کهگیلویه با 950 میلیون لیتر مکعب است.

وی از همجوار بودن این شهرستان با دو رودخانه بزرگ خیرآباد و مارون و همچنین وجود رودخانه‌هایی همانند چاروسا و دره‌لبک خبر داد و افزود: این‌‌ها همه نشان دهنده ظرفیت بالای آب‌های سطحی در این شهرستان است.

جعفری با ابراز تأسف از این که هیچ استفاده‌ای از این مقدار آب سطحی در شهرستان کهگیلویه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اکنون چیزی حدود 20 میلیون متر مکعب به وسیله الکتروپمپ و پمپ‌های دیزلی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و از آن طرف با چشم خود می‌بینیم که روزانه هزاران متر مکعب آب از سطح شهرستان در حال عبور است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه از به ثمر ننشستن طرح‌های مطالعاتی حوزه آب در این شهرستان گفت و افزود: با تأسف باید گفت که هیچ یک از این طرح‌ها به مرحله اجرا نرسیدند.

وی با طرح سؤال در خصوص وضعیت طرح جامع آب استان گفت: دیدیم که در زمان مدیریت مهندس مصلح با اعتبارات 5 میلیارد تومانی این طرح کلید خورد، اما اکنون خبری از آن نیست که برای پی بردن به وضعیت آب استان به چنین طرحی در آینده نیاز است.

وی نبود مدیریت جامع آب در این شهرستان و در کل استان، نبود کمیته انسجام‌بخشی به شرکت‌های آب منطقه‌ای، آب شهری و آب روستایی، وجود اختلافات در اراضی کشاورزی با رودخانه‌های پر آب در بحث پمپاژ و موازی‌کاری آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی در طرح‌های مطالعاتی را از مشکلات مهم در حوزه آب شهرستان کهگیلویه و کل استان برشمرد.

انتهای پیام/2571/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول