اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه:

6 هزار نفر عضو کتابخانه محمدیه هستند

رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه گفت: یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌ها در این شهر قرار دارد و بیش از 6 هزار نفر عضو کتابخانه محمدیه هستند.

6 هزار نفر عضو کتابخانه محمدیه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی کاظمی عصر امروز در دیدار با مسئولان کتابخانه‌های عمومی این شهر اظهار داشت: با توجه به پیشرفت‌های گسترده تکنولوژی مجهز شدن کتابخانه‌ها به این مهم موجب جلب هرچه بیشتر مخاطب به این اماکن فرهنگی می‌شود.

این مسئول ادامه داد: همچنین استفاده از منابع مفید و توجه به نیازهای مخاطبان در راستای جلب توجه عمومی به کتاب و کتابخانه بسیار مفید است.

کاظمی اجرای برنامه‌های کاربردی را از عوامل مؤثر در افزایش سرانه مطالعه برشمرد و بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اجرای برنامه‌های متنوع و مختلف در این راستا گام‌های خوبی برداشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه بیان کرد: متاسفانه شاخص‌های مطالعه کتاب در کشور ما پایین است و برای رفع این نقصان باید همه در کنار هم و به صورت هماهنگ و منسجم عمل کنیم.

کاظمی با بیان اینکه امروزه استفاده از فناوری اطلاعات در تمام عرصه‌ها غیرقابل انکار است، افزود: بر همین اساس کتابخانه‌های عمومی نیز باید به دنبال به‌کارگیری ابزارهای نوین فناوری اطلاعات در حوزه کتاب و کتابخوانی باشند.

وی اعلام کرد: یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌ها در شهر محمدیه قرار دارد که بیش از شش هزار نفر عضو داشته و شهرداری محمدیه نیز همکاری خوبی در پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها دارد تا در راستای بهبود کمی و کیفی کتابخانه‌ها گام برداشته شود.

این مسئول ابراز داشت: امیدواریم با اجرای برنامه‌های مفید و متنوع شاهد رشد و پیشرفت هرچه بیشتر مطالعه مفید در جامعه باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه در پایان با تأکید بر تجهیز کتابخانه‌ها همگام با توسعه فناوری گفت: کتابخانه‌های عمومی باید به دنبال به‌کارگیری ابزارهای نوین فناوری اطلاعات در حوزه کتاب و کتابخوانی باشند تا با پیشرفت فناوری، کتابخانه‌ها نیز به تجهیزات نوین مجهز شوند و مردم را به سمت خود جذب کنند که این مهم تأثیر به‌سزایی در افزایش سرانه مطالعه در جامعه دارد.

انتهای پیام/77003/ذ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول