اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم:

ترویج ارزش‌های دفاع مقدس منحصر به یک سازمان نیست

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: از آنجا که خلق حماسه دفاع مقدس با ایثار، ایمان و اخلاص تمام مردم ایران اسلامی شکل گرفته حفظ و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس نیز وظیفه آحاد ملت و تمام نهادها و سازمان‌هاست.

ترویج ارزش‌های دفاع مقدس منحصر به یک سازمان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، احمد حسینی در دیدار با آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت حرم حضرت معصومه(س) با تاکید بر اهمیت بالای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه افزود: از آنجا که خلق حماسه دفاع مقدس با ایثار، ایمان و اخلاص تمام مردم ایران اسلامی شکل گرفته، حفظ و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس نیز وظیفه آحاد ملت و تمام نهادها و سازمان‌هاست.

وی با بیان اینکه ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس قابل تفکیک از ارزش‌های انقلاب اسلامی نیست، افزود: دفاع مقدس در حقیقت امتداد نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی است و حفظ و نشر فرهنگ و ارزش‌های آن در گرو ترویج و گسترش فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی خواهد بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با اشاره به اهمیت معرفی هر چه بیشتر و بهتر دفاع مقدس و اهداف و ارزش‌های آن به نسل جوان، تاکید کرد: امروز معرفی ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان و نهادینه ساختن آن، نیازمند راهکارها و شیوه‌های جدیدی است که از جمله موثرترین آنها انتقال مفاهیم با استفاده از زبان علم، هنر و رسانه است.

وی ارائه 2 واحد درسی با عنوان «آشنایی با دفاع مقدس» در دانشگاه‌های کشور را یکی از راهکارهای مطلوب در این زمینه دانست و عنوان داشت: از ابتدای ارائه این واحد درسی تا به امروز، بیش از 11 هزار دانشجو در استان قم این درس را گذرانده‌اند و در سال تحصیلی جاری نیز در حدود 4 هزار دانشجو این واحد را انتخاب کرده‌اند.

حسینی با اشاره به برخی از اهداف و فعالیت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط با موضوعات دفاع مقدس و تالیف کتب درسی در این باره را از جمله فعالیت‌های بنیاد برشمرد و گفت: تاکنون بیش از 100 عنوان کتاب با موضوعات مربوط به دفاع مقدس در قم تالیف و منتشر شده است که از این تعداد 9 عنوان ویژه گروه سنی کودک و نوجوان بوده است.

انتهای پیام/2258/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول