اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان محیط زیست مطرح کرد

مرگ دریاچه ارومیه 2 میلیون سال زودتر رسید/‌افزایش مرگ و میر با ‌آلودگی هوا

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست از وضعیت کنونی آلودگی هوا ابراز نگرانی کرد و هشدار داد: اگر آلودگی از حدی فراتر برود مرگ و میر فراگیر خواهد شد.

مرگ دریاچه ارومیه 2 میلیون سال زودتر رسید/‌افزایش مرگ و میر با ‌آلودگی هوا

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحمد مجابی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: برنامه چشم‎اندازی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد به داشتن محیط سالم تاکید دارد که این مهم در برنامه دوم کلید خورد، در برنامه سوم دارای فصل شد و در برنامه چهارم برنامه‎ها تنفیذ شدند که نشان می‎دهد رویکرد قانونی، کاملا جدی بوده است.

وی تصریح کرد: در برنامه سوم، پنج شهر از نظر آلودگی هوا وجود داشتند که در برنامه چهارم به هفت شهر رسید و آن زمان اعلام شد که در سال 1390 آلودگی باید به حد استاندارد رسیده و هوای پاک داشته باشیم که این برنامه هنوز محقق نشده است.

مدرنیسم فشار بزرگی به طبیعت وارد کرد

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ابراز داشت: کمتر کشوری وجود دارد که در قانون اساسی خودش موضوع محیط زیست را بگنجاند، ما در قانون کشورمان در اصل پنجاهم به مباحث محیط زیست اشاره شده که یکی از قویترین تعابیر در توسعه پایدار است.

مجابی از محیط زیست به عنوان یک مبحث مهم یاد کرد و افزود: دنیا در قرن اخیر توجه جدی به محیط زیست داشته و از زمانی که در قرن بیستم دستاورد بزرگی که باعث شد بشر بتواند توسعه جدی در حوزه‎های کاری خود داشته باشد موضوع مدرنیسم بود که این مسئله باعث شد فشار بزرگی به طبیعت وارد شود و توجه دنیا به این سمت بیشتر شود.

وی با بیان اینکه محیط زیست برای ایرانیان بسیار بااهمیت است، خاطرنشان کرد: ایرانیان به طبیعت نگاه احترام‌آمیز دارند چراکه فرهنگ ایرانی برگرفته از دین اسلام است که نگاه قوی به محیط زیست دارد.

دریاچه ارومیه با بحران حیات مواجه است

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص پسماندها بیان داشت: در این رابطه لایحه دو فوریتی صادر شد و قانون مدیریت پسماند به تصویب رسید تا مشکلات موجود در این بخش برطرف شود.

مجابی گفت: دریاچه ارومیه به عنوان یک تالاب ارزشمند با بحران مواجه شده و زمان مرگ این اکوسیستم غنی 2 میلیون سال زودتر شده است.

وی افزود: همه می‎خواستند توسعه افزایش یابد، اشتغال ایجاد شود و شرایط مناسب فراهم گردد اما محصول این دغدغه‎ها چیز دیگری شد، باید بپذیریم که خشک شدن دریاچه ارومیه فقط مردن یک اکوسیستم نیست بلکه یک بحران جدی است.

دولت تدبیر و امید به دنبال تعادل و تعامل است

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اهمیت دنیا به سمت کیفیت زندگی معطوف شده است، خاطرنشان کرد: داشتن کیفیت زندگی به حفره‎بندی اهمیت می‎دهد که ما از آن فاصله گرفتیم و دلیل آن به خاطر فقدان نگاه سیستمی بوده است به معنای اینکه هر کسی هر جایی که قرار دارد می‎خواهد کار خودش را انجام دهد.

مجابی با بیان اینکه رویکردها باید به سمت توسعه پایدار سوق داده شود، یادآور شد: دین و فرهنگ اسلامی به توسعه پایدار اشاره دارد که باید بر مبنای این رویکرد حرکت کنیم.

وی بیان داشت: دولت تدبیر و امید به دنبال تعادل و تعامل است و همواره تلاش می‎کند به آنچه مردم خواستند احترام بگذارد لذا همه باید کمک کنیم تا دولت در این مسیر موفق عمل کند.

مجابی از ممشلی مدیرکل سابق محیط زیست گلستان قدردانی کرد و برای مهاجر مدیرکل جدید محیط زیست گلستان آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/83001/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول