به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدعلی سلیمی ظهر امروز طی نشستی در این رابطه اظهار داشت: در اجرای ماده (201) قانون کار جمهوری اسلامی ایران و مواد 9 و 13 قانون مدیریت خدمات کشوری و به منظور جلب مشارکت بخش خصوصی در راستای تعمیم و توسعه فرهنگ روابط کار، ایجاد ساز و کار نظاممند و اعمال نظارت بر مشاوران روابط کار، ایجاد وحدت رویه در ارایه مشاوره در زمینه مسایل مربوط به قانون کار و همچنین کاهش مراجعات کارگران و کارفرمایان به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مراجع حل اختلاف، نحوه صدور پروانه مشاوره روابط کار ابلاغ شد.
وی اضافه کرد: برای مشاوران پس از قبولی در آزمون و سایر مراحل پیشبینی شده در آئیننامه، پروانه مشاوره به امضای مدیرکل ستاد و معاون روابط کار با مدت اعتبار سه ساله صادر میشود و تمدید آن با رعایت ضوابط آئیننامه بلامانع است.
این مسئول ارایه آگاهیهای لازم به کارفرمایان و کارگران در زمینه روابط کار از جمله قراردادهای کار فردی و پیمانهای جمعی، قرارداد کارآموزی، آییننامه انضباطی، امور رفاهی کارگران، شرایط کار، مراجع حل اختلاف و آیین دادرسی کار و حقوق کیفری کار را از مهمترین وظایف مشاوران روابط کار ذکر کرد.
سلیمی، حفظ اشتغال پایدار، صیانت از نیروی کار و خدماترسانی بهینه را از سیاستهای اساسی اداره کل در حوزه روابط کار عنوان کرد و بیان داشت: نظارت بر حسن اجرای مقررات کار و قانونمندی هرچه بیشتر روابط کارگران و کارفرمایان تاثیر بسزایی در بالندگی و بهرهوری نیروی کار و به تبع آن ایجاد آرامش در واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در پیخواهد داشت.
این آییننامه در 31 ماده و 13 تبصره در آبانماه امسال به تصویب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید و متقاضیان برای آگاهی از کلیات این آییننامه میتوانند به سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به آدرس الکترونیکی hormozgan.mcls.gov.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004