اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی خبر داد

آغاز فروش پروانه شکار پرندگان در آذربایجان شرقی/ قیمت 600 هزار ریال

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از آغاز صدور پروانه شکار پرندگان در استان خبر داد.

آغاز فروش پروانه شکار پرندگان در آذربایجان شرقی/ قیمت 600 هزار ریال

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بیوک رئیسی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران قیمت پروانه شکار پرندگان را 600 هزار ریال و اعتبار ‌آن را تا 15 اسفند ماه سال‌جاری اعلام و اظهار کرد: شکار پرندگان در روزهای چهارشنبه و جمعه هر هفته از طلوع آفتاب تا یک ساعت مانده به غروب آفتاب مجاز بوده و شکار در ایام دیگر هفته ممنوع و عدم رعایت ساعات شکار تخلف محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به شکنندگی جمعیت پرندگان قابل شکار در استان و محدودیت لحاظ شده در پروانه‌های صادره از بابت تعداد مجاز شکار در هر سفر تشریح کرد: شکارچیان مجازند در مجموع حداکثر 4 قطعه پرنده غیرحمایت شده از قبیل، کبک، کبک چیل با قرقره (شکم سیاه)، کبوتر وحشی، بلدرچین، سار و ... را شکار کرده و در صورت شکار بیش از 4 قطعه، ضمن باطل کردن پروانه شکار و جواز حمل سلاح، برابر مقررات از دریافت پروانه شکار برای همیشه محروم شده به مقامات قضائی معرفی خواهند شد.

این مقام مسئول شکار در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع را تخلف و غیرقانونی دانست و اضافه کرد؛ شکارچیان باید با رعایت حرایم روستایی و عدم ایجاد مزاحمت به جوامع محلی در مناطق آزاد تردد کرده و در ساعات غیرمجاز از تیراندازی و شکار خودداری کنند.

رئیسی از روستائیان و ساکنان جوامع محلی خواست با احترام به قانون از برخورد خودسرانه و درگیری با شکارچیان مجاز به شدت پرهیز کرده و از ایجاد درگیری و ممانعت از شکار در مناطق آزاد اجتناب کنند.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی از ماموران پلیس و کلانتری استان خواست در صورت دخالت افراد غیرمسئول و ایجاد مزاحمت غیرقانونی با افراد متخلف برخورد و با ماموران سازمان حفاظت محیط زیست در اجرای قانون همکاری لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول